اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ابتلای انسانی به ««تب کریمه کنگو» در نوشهر وجود ندارد

مدیر بهداشت و درمان شهرستان نوشهر گفت: تاکنون هیچ مورد انسانی ابتلا به «تب کریمه کنگو» در حوزه شهرستان نوشهر گزارش نشده است.

ابتلای انسانی به ««تب کریمه کنگو» در نوشهر وجود ندارد

سیدرحیم سیدپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نوشهر با اشاره به اینکه «تب کریمه کنگو» طبق روال هر سال اواخر بهار که هوا رو به گرمی ‌می‌رود فعالیت کَنه‌های «تب کریمه کنگو» نیز شروع می‌شود، اظهار کرد: این بیماری در بخش کجور به سبب وجود دام‌ها بیشتر دیده می‌شود و در واقع جز آلودگی‌های «اِندمیک» منطقه است.

وی افزود: باید از دام‌ها در برابر این بیماری مراقبت شود و ضرورت دارد دامداران نیز مراقبت‌های بهداشتی را برای حفظ سلامت خود و در امان ماندن از خطر ابتلا به «تب کریمه کنگو» رعایت کنند.

مدیر بهداشت و درمان شهرستان نوشهر تصریح کرد: سم‌پاشی در محیط‌های نگهداری دام صورت می‌گیرد و تذکرات لازم نیز در بحث مسائل بهداشتی پیرامون این موضوع داده می‌شود.

وی درباره بهداشت مصرف فراورده‌های گوشتی دامی، گفت: تأکید می‌شود که گوشت خام به هیچ وجه استفاده نشود و برای استفاده از گوشت دامی، حتماً قبل از استفاده بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از مصرف در فریزر یخچال نگهداری و پس از آن استفاده شود.

سیدپور تصریح کرد: تاکنون هیچ مورد انسانی ابتلا به «تب کریمه کنگو» در حوزه شهرستان نوشهر گزارش نشده است.

وی درباره آخرین وضعیت شهرستان نوشهر در بحث ویروس کرونا، اظهار کرد: تأکید ما آن است که مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به طور جدی رعایت کنند زیرا کرونا هنوز تمام نشده است.

مدیر بهداشت و درمان شهرستان نوشهر ابراز کرد: در روزهای اخیر با مواردی از افزایش مبتلایان به این ویروس در نوشهر روبه‌رو بودیم که علت آن به نوعی عدم رعایت برخی از شهروندان و نیز مسافرت‌های تعطیلات چند روز گذشته بوده است.

وی گفت: حتماً مردم از مسافرت‌های غیرضروری دوری کنند زیرا ویروس کرونا همچنان وجود دارد و از بین نرفته و خطر آن جدی است.

انتهای پیام/ ۸۶۰۱۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول