اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

نگاهی به یکی از کتاب‌های موفقیت/ کنار قبر گذشته گریه نکن و «برنده باش»

کتاب «برنده باش» می‌خواهد در ۵ گام و با آوردن نمونه‌ها و مثال‌هایی از زندگی ۳۰۰ دانشمند، کارآفرین، هنرمند و ورزشکار ایرانی، زندگی افراد را متحول کند؛ منتها اصرار دارد که نگاه کردن به گذشته نباید به سوگواری کنار قبر گذشته بینجامد.

خبرگزاری فارس ـ گروه کتاب و ادبیات: کتاب «برنده‌ باش» چندی قبل از سوی انتشارات بهار سبز منتشر شد؛ ناشری که پیش از این زندگینامه و درس‌های کارآفرینان برتر جهان را نشر داده بود. با نوار عمودی تبلیغاتی روی کتاب، که روی آن نوشته بود: «هشدار! این کتاب ممکن است زندگی شما را تغییر دهد» گمان می‌کردم با یک اثر کاملا بازاری و تبلیغاتی ـ که می‌خواهد از نام یکی از برنامه‌های جنجالی و پرمخاطب تلویزیون (برنده‌ باش) استفاده کند ـ مواجه خواهم بود. خودم را آماده کرده بودم که در این کتاب، به جای راهکارهای زندگی به روش آدم‌های بزرگ (که زیرعنوان کتاب نقش بسته است) با یک سری مفاهیم و توصیه‌های ترجمه شده خارجی که معمولا به کار ایرانیان نمی‌آیند، روبه‌رو شوم و کتاب را پیش از رسیدن به پایان فصل اول، کنار بگذارم.

این فرضیه را ناشری که نامش را پیش‌تر نشنیده بودم و با وجود این‌که ادعا می‌کرد ناشر کتاب‌های روان‌شناسی، مدیریت و کارآفرینی و فروش و بازاریابی است، سری توی سرها نداشت، تقویت می‌کرد. کتاب را حامد اسدیان، نویسنده‌اش فرستاده بود و توضیح داده بود که «برنده باش» یک اثر کاملاً پژوهشی و تألیفی است و سعی کرده مفاهیمی مثل موفقیت را با آوردن نمونه‌های کاملا ایرانی، بومی‌سازی کند. با این توضیح، کتاب را دست گرفتم.

نویسنده در مقدمه‌ای کوتاه، به جای نظر افکندن به جهان خارج از کشور و معرفی موفقیت‌های آنان در حوزه‌های گوناگون، تلاش می‌کند با افراد کاملا عادی و معمولی ارتباط برقرار کند و با آنان در رسیدن به نقطه مطلوب، هم‌مسیر شود. او به صراحت می‌گوید که مثال‌های خارجی در حوزه موفقیت، وصله ما نیستند و ما باید از خودمان بگوییم؛ همان «خود»ی که اصل و مبنای رسیدن به موفقیت است.

کتاب «برنده باش» می‌خواهد در ۵ گام و با آوردن نمونه‌ها و مثال‌هایی از زندگی ۳۰۰ دانشمند، کارآفرین، هنرمند و ورزشکار ایرانی، زندگی افراد را متحول کند؛ منتها اصرار دارد که نگاه کردن به گذشته نباید به سوگواری کنار قبر گذشته بینجامد.

حامد اسدیان در ۵ فصل خودشناسی، رویاپردازی، تغییر سبک زندگی، برنامه‌ریزی و اقدام، به مخاطبانش می‌آموزد که چگونه با تمرین‌ها و یادداشت‌ها، تجربه‌های خود را در این تغییر و موفقیت به ثبت برسانید. او اجازه نمی‌دهد کتاب را زمین بگذارید و بروید کار دیگری انجام دهید. می‌گوید و البته خواهش می‌کند که کتاب را تا پایان زمین نگذارید که اگر گذاشتید، همه کارهایتان را نصفه و نیمه رها خواهید کرد!

«برنده باش» از آدم‌های شاخص ایرانی، نمونه‌های زیادی آورده است که این افراد در دسته ورزشکاران موفق، کارآفرینان نمونه، دانشمندان نامدار و جهانی و حتی صاحبان مشاغل و حرفه‌های بزرگ و دارندگان «برند»های تجاری جای می‌گیرند. مخاطب از این‌که خاطرات مریم میرزاخانی، ریاضی‌دان و برنده جایزه جهانی فیلدز را در کنار خاطرات یک صاحب رستوران بخواند یا از وحید شمسایی، اعجوبه فوتبال سالنی و هوشنگ ابتهاج (سایه) شاعر چیزهایی بداند، لذت می‌برد، اما همه این‌ها برای این کنار هم چیده شده که خواننده اثر بتواند برای آینده‌اش برنامه‌ریزی کند و به آرزوهای دست‌نیافتنی‌اش برسد.

«برنده باش» در ۲۸۲ صفحه و قیمت ۴۲۰۰۰ تومان در پاییز ۹۸ منتشر شده است.

علیرضا ابوالحسنی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول