اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

طرح تولید کمباین‌سازی نیمه سنگین در شرکت کمباین‌سازی اراک اجرا می‌شود/ معرفی استان مرکزی به عنوان قطب تجهیزات صنعتی ایران به 15 کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح تولید کمباین‌سازی نیمه سنگین در شرکت کمباین‌سازی اراک کلید خواهد خورد.

طرح تولید کمباین‌سازی نیمه سنگین در شرکت کمباین‌سازی اراک اجرا می‌شود/ معرفی استان مرکزی به عنوان قطب تجهیزات صنعتی ایران  به 15 کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، صادقی نیارکی در حاشیه بازدید از شرکت کمباین سازی و‌ ماشین سازی اراک اظهار کرد: شرکت کمباین‌سازی کشور را از نظر تامین کمباین‌های برنج به صورت صد درصد بی‌نیاز می‌کند.

وی تصریح کرد: محصول کمباین برنج به سبد تولید محصولات کمباین‌سازی اضافه شده و این شرکت در کنار تولید کمباین‌های کشاورزی این محصول را نیز روانه بازار خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت تاکید کرد: طرح جدید کمباین برنج از نمونه‌های موفقی است که در کمباین سازی در حال انجام است، طرح تولید کمباین نیمه سنگین نیز تا سال آینده کلید خواهد خورد.

صادقی افزود: شرکت ماشین‌سازی نیز از شرکت‌های باسابقه استان مرکزی است و در اجرای پروژه‌های نفت و گاز حضوری فعال و موثر داشته است.

وی با اشاره به حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از صنایع بزرگ اظهار کرد: به صورت متناوت جلسات متعددی با مسوولان استانی در خصوص رفع مشکلات صنایع برگزار شده و یا در حال واگذاری است.

وی پیرامون واگذاری هپکو به شرکت ایمیدرو گفت: طبق دستور سرپرست وزارت صنعت واگذاری هپکو عملیاتی شده، مقدمات واگذاری در حال آماده شدن است، واگذاری نیازبه یک سری مصوبات داشت که مصوبات تهیه و انشا شده، آمادگی  در ایمیدرو وجود دارد مشروط به چند شرط که باید مصوبات آن ابلاغ شود.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه شهرک اراک و استان‌مرکزی با توجه به سابقه تاریخی و شرکت‌های بزرگ و حرفه‌ای که دارد می‌تواند یکی از قطب‌های ممتاز تجهیزات صنعتی کشور باشد، ادامه داد: مزیت تجهیزات صنعتی از مزیت‌های کشور است و ایران از معدود کشورهایی است که در منطقه  غرب آسیا در این حرفه وارد شده و دارای دانش فنی و زیرساخت‌های خوبی است.

صادقی افزود:  شهر اراک و استان مرکزی هم در حوزه تجهیزات صنعتی می‌تواند جز قطب‌هایی باشد که هم برای کل کشور تولید داشته باشد و هم با توجه به انباشت علم و تجربه‌ای که دارد برای صادرات ماشین آلات نقش عمده‌ای داشته باشد.

وی تاکید کرد: در زمینه ریلی در استان واحدهای خوبی در زمینه صنعت تولید واگن‌ و لوکومتیو وجود دارد که باید بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌ها صورت گیرد.

 معاون وزیر صنعت بیان داشت: ایران در حوزه صنعت پالایشگاهی و پتروشیمی 70 درصد می‌تواند ساخت داخل داشته باشد و از صد درصد ماشین آلات و تجهیزات 70 درصد و در صنعت نیروگاهی 65 درصد ساخت داخل داریم که بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات تولید  ماشین سازی اراک است که در منطقه و کشور بی‌نظیر و بی‌سابقه است.

صادقی‌نیارکی گفت: در نشست امروز بحث افزایش ساخت و توسعه صادرات مطرح شد، تلاش داریم استان مرکزی را به عنوان  قطب تجهیزات صنعتی ایران  به 15 کشور همسایه معرفی کنیم.

وی گفت: در شرکت آذرآب مهم‌ترین بحث، کار است، باید بحث ارجاع کار به این شرکت به صورت دقیق اجرا شود، در وزارت صنعت بحث استفاده از ظرفیت قانون حداکثر را استفاده خواهیم کرد، ارجاع کار باید به سازنده داخلی اجرا شود. و باید از حداکثر توان داخل در تولیدات استفاده شود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول