اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سیاستمدار صهیونیست: الحاق کرانه باختری در عرصه جهانی هزینه دارد

رئیس اپوزیسیون در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) ضمن اعلام مخالفت با طرح اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، گفت این طرح روی توافق صلح با اردن به شدت تاثیر منفی می‌گذارد.

سیاستمدار صهیونیست: الحاق کرانه باختری در عرصه جهانی هزینه دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید و رهبر احزاب اپوزیسیون امروز (دوشنبه) در کنست بار دیگر مخالفت خود با طرح اشغال سی درصد از اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری و دره اردن را اعلام کرد.

لاپید در یک مصاحبه رادیویی ضمن اعلام مجدد مخالفت با طرح «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری، گفت اشغال مناطق دره اردن، روی توافق صلح با این کشور به شدت تاثیر منفی می‌گذارد.

به نوشته وبگاه «عاروتص‌شوع»، وی با بیان اینکه نتانیاهو منفعت سیاسی خود را به منافع امنیتی ترجیح می‌دهد، اظهار داشت او قصد دارد بندی را از توافق صلح با اردن ریشه‌کن کرده و [دره اردن] را اشغال کند تا فقط شهرک‌نشینان خشمگین را خشنود سازد.

بر این اساس، لاپید همچنین افزود که اجرای طرح اشغال، در عرصه بین‌المللی برای اسرائیل، هزینه‌هایی دارد و این ایده که بدون متوجه شدن جهانیان، سرزمین‌هایی را اشغال خواهند کرد، «بچه‌گانه» است.

وی پیشتر گفته بود به دلیل اینکه طرح کابینه برای الحاق کرانه باختری و غور اردن به فلسطین اشغالی را بیشتر از اینکه توافقی سیاسی باشد، اقدامی یک‌طرفه می‌داند، با آن مخالفت خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

این سیاستمدار صهیونیست در این باره توضیح داد: «من با طرح الحاق مخالفت می‌کنم زیرا اقدامی یک‌جانبه است. من با اعمال حاکمیت بر غور اردن و ۱۳ نقطه شهرک‌ها بدون هماهنگی با اردنی‌ها موافق نیستم. [زیرا آن اقدام] بدین معناست که توافق صلح لغو شود و این نیز بخشی از یک فرایند سیاسی واقعی نیست».

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول