اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

پل موقت جگین بالاخره ساخته شد/ وعده وزیر به مردمان ۵۴ روستای بشاگرد محقق شد+ فیلم

طغیان بی‌سابقه جگین و سیل مخرب زمستان گذشته در بشاگرد که راه ارتباطی ۵۴ روستا را تخریب کرد، حالا با ساخت یک پل فلزی بزرگ موقت چاره‌اندیشی شده تا ساکنان این روستاها دیگر پشت سیل گرفتار نمانند.

پل موقت جگین بالاخره ساخته شد/ وعده وزیر به مردمان ۵۴ روستای بشاگرد محقق شد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، زمستان ۹۸ با بارش سنگین باران در حوضه آبریز رودخانه جگین و مناطق جنوبی استان کرمان، به ناگاه رودخانه جگین و گابریک و چندین رودخانه فصلی در این منطقه طغیانی بی‌سابقه کرد.

طغیان رودخانه‌ها به خصوص رودخانه جگین موجب شد تا راه ۵۴ روستای بشاگرد که از رودخانه جگین عبور می‌کرد، از بین رفته و ارتباط آنان تا چندین هفته با مناطق پیرامونی و مرکز بخش سردشت قطع باشد.

در طول بیش از ۵ تا ۶ هفته طغیان جگین، سپاه و هلال احمر با ده‌ها سورتی پرواز بالگرد و روانه ساختن خودروهای سنگین به منطقه، تلاش ویژه‌ای به خرج دادند تا نیازهای مردم منطقه را تامین و زنان باردار و سالخوردگان را به مراکز درمانی و نقاط امن منتقل کنند.

 

 

در همان زمان، وزیر راه و شهرسازی نیز به همراه استاندار هرمزگان راهی بشاگرد شدند و در تصمیماتی فوری مقرر شد تا پل فلزی ویژه‌ای بر روی رودخانه جگین به طور موقت احداث شود. 

با وجود همه سختی‌هایی که بدلیل نبود راه مناسب برای حمل قطعات سنگین این پل فلزی و تأسیسات آن وجود داشت، بالاخره پل فلزی موقت احداث شد و امکان تردد بر روی این پل موقت فراهم شده است.

این پل موقت، امکان ایجاد سریع‌تر پل اصلی بر روی جگین در این منطقه را فراهم و امکان تردد تیم‌های نقشه‌برداری و فنی را برای فراهم‌سازی زمینه‌های ایجاد پل دائمی ممکن می‌سازد و از سوی دیگر موجب خواهد شد تا دیگر مردم این منطقه گرفتار سیل نمانند و بتوانند حتی با بارش‌های بزرگ سیلابی، همچنان در این مسیر تردد کنند.

پل موقت آماده بهره‌برداری است

فریدون همتی استاندار هرمزگان با اعلام پایان نصب پل موقت فلزی بر روی رودخانه جگین، اظهار کرد:  این پل به زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی به بهره برداری می‌رسد تا آرزوی دیرینه مردم مناطق روستایی بشاگرد محقق شده و مردم ساکن در حدود 50 روستای بخش گافر و پارامون بتوانند به راحتی از عرض جگین عبور کرده و دیگر گرفتار طغیان این رودخانه نشوند.

وی افزود: برای ساخت این پل فلزی موقتی که 6 متر عرض و بیش از 60 متر طول دارد، 950 میلیون تومان هزینه شده است و با جدیت پیگیر اعتبار ساخت پل دائمی بر روی رودخانه جگین هستیم تا بتوانیم برای همیشه مشکل مردم این منطقه را رفع کنیم.

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول