اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

واریز بیمه بیکاری برای 103 هزار متقاضی بیکارشده بخاطر کرونا

معاون وزیر کار از واریز مقرری بیمه بیکاری برای 103 هزار متقاضی بیکارشده در دوران کرونا خبر داد.

واریز بیمه بیکاری برای 103 هزار متقاضی بیکارشده بخاطر کرونا

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار و رفاه اجتماعی امروز در جمع خبرنگاران در محل وزارت کار اعلام کرد: تعداد بیکارانی که بر اثر کرونا بیکار شده‌اند طبق ثبت نام شدگان در سامانه جامع اشتغال و بیکاری در اسفند ماه 840 هزار نفر بودند که در ماه‌های بعد این روند رو به کاهش گذاشت به گونه‌ای که تعداد متقاضیان برای دریافت بیمه بیکاری در خرداد امسال به 2 هزار و 800 نفر کاهش یافت.

وی ادامه داد: از 840 هزار نفر ثبت نام شده از اسفند تاکنون، تعداد 703 نفر مشمول بیمه بیکاری می‌شدند. از این تعداد 241 هزار نفر فقط بیکار شده در اسفند سال گذشته بودند که برایشان پیامک ارسال شده و تاکنون 110 هزار متقاضی مقرری بیمه‌ای شماره حساب اعلام کرده‌اند و برای 103 هزار نفر مقرری بیمه بیکاری واریز شده و تا 10 روز آینده برای 260 هزار نفر دیگر نیز بیمه بیکاری واریز می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: برای اثرات کرونا بر کسب و کارها چند سناریو وجود دارد که در یک سناریو می‌گوید احتمالا روند کسب و کارها دوباره رونق بگیرد و بهتر از زمان قبل از کرونا باشد، در سناریوی دیگر می‌گوید ابتدا به خاطر کرونا کسب و کارها یک افت داشته باشند و بعد از آن سریعا به روند گذشته برگردند و در یک سناریو نیز می‌گوید احتمالا به خاطر موج دوم کرونا دوباره رکود کسب و کارها شروع شود و برای بررسی این سناریوها 11 مولفه اساسی در کسب و کار مورد بررسی قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: برای کسانی که از کرونا بیکار شده اما مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند مانند رانندگان تاکسی و یا مشاغل ساختمانی که بیمه خویش‌فرما هستند، تسهیلات 6 میلیون تومانی با نرخ 12 درصد پرداخت می‌شود که با یک تنفس سه ماهه بازپرداخت از مهر ماه شروع می‌شود و مدت بازپرداخت آن 24 ماهه خواهد بود.

همچنین در این نشست مدیر روابط عمومی وزارت کار نیز گفت: لیست بیکار شدگان از طریق سامانه جامع کار به سازمان تأمین اجتماعی اعلام و لیست بیکار شدگان توسط تأمین اجتماعی نهایی می‌شود و برای پرداخت مقرری بیکاری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال و طبق ضوابط مقرری بیکاری به افراد بیمه شده بیکار پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول