اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

دانش‌آموزان فریب برنامه‌های دورغین را نخورند

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: دانش‌آموزان در زمان امتحانات مراقب لینک‌ها و یا برنامه‌های ارسالی از طرف افراد ناشناس باشند و فریب نرم افزارهای دروغین را نخورند.

دانش‌آموزان فریب برنامه‌های دورغین را نخورند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمیپیش از ظهر امروز در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور و برگزاری کلاس‌ها و امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس به‌صورت غیرحضوری و آنلاین، متأسفانه مشاهده‌شده که مجرمان سایبری از این موضوع سوءاستفاده مجرمانه می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزود: این افراد با راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی، صفحات اینستاگرامی و طراحی سایت‌های جعلی، اقدام به فریب دانش‌آموزان نموده و با ارائه نمودن لینک‌های جعلی و تبلیغ نصب نرم‌افزار پرسرعت یا ارائه فایل‌های حاوی جواب سؤالات امتحانات آنلاین، سیستم آن‌ها را آلوده به بدافزارهای جاسوسی می‌کنند.

وی اضافه کرد: برخی از دانش آموزان به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی اقدام به نصب نرم‌افزارهای جعلی کرده و پس از نصب و راه‌اندازی آن متوجه می‌شوند که منبع موردنظر صحت نداشته و اطلاعات سیستم آن‌ها به سرقت رفته است.

این مقام مسؤول به دانش آموزان توصیه کرد: برای برگزاری امتحانات آنلاین، از طریق نرم‌افزارها و لینک‌های معرفی‌شده توسط وزارت آموزش‌وپرورش کشور اقدام کنند و توجه داشته باشند که تبلیغاتی مانند فروش سؤالات امتحانی و آزمون‌های آنلاین، کذب بوده و هدفی به‌غیراز سودجویی در این تبلیغات وجود ندارد.

قاسمی با اشاره به لزوم هوشیاری کاربران گفت: در برخی از موارد نیز به بهانه فروش جوابیه سؤالات آزمون یا شرکت در آزمون بجای دانش‌آموز و دانشجوی واقعی، مبالغی تحت عنوان بیعانه از متقاضیان دریافت و به این شکل از آن‌ها کلاه‌برداری می‌نمایند.

این مقام انتظامی افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها را امری اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: خانواده ها همواره هشدارها و توصیه‌های پلیس فتا را مدنظر قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های پلیسی با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول