اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

هزینه ۵ میلیاردی در خرید تجهیزات بیمارستانی/ اتمام بازسازی بخش اطفال آتیه

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان از هزینه ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی در خرید تجهیزات بیمارستانی در استان خبر داد و گفت:بازسازی بخش اطفال بیمارستان آتیه به اتمام رسیده است.

هزینه ۵ میلیاردی در خرید تجهیزات بیمارستانی/ اتمام بازسازی بخش اطفال آتیه

علیرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره پیگیری اجرای پروژه‌های عمرانی تامین اجتماعی در استان اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه ما میزان دسترسی بیمه‌شدگان به خدمات سازمان است.

وی با بیان اینکه در این حوزه سطح‌بندی خدمات مورد توجه است گفت: بیمه‌شدگان استان باید به بیش از ۴۰ هزار نفر برسند تا درمانگاه عمومی درمانگاه عمومی ایجاد شود و  برای ایجاد درمانگاه تخصصی نیز تعداد بیمه‌شدگان باید به بیش از ۶۰ هزار نفر برسند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته راه‌اندازی درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان بهار مورد توجه بوده است افزود: از بهمن ماه سال گذشته عملیات ساختمانی این درمانگاه آغاز اما با توجه به بیماری کرونا تعطیل شد که اردیبهشت ماه امسال دوباره از سرگرفته شده و قرار است در ۱۸ ماه ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه دیگر جایی از استان وجود ندارد که تعداد بیمه‌شدگان از حد تایین شده بالا باشند اما فاقد درمانگاه خاطرنشان کرد: خوشبختانه از لحاظ تعداد تخت بستری نیز نسبت به بیمه‌شده معمولا چهارم یا پنجم کشوری هستیم.

صفری از آماده بهره‌برداری بازسازی بخش جراحی زنان بیمارستان غرضی ملایر خبر داد و گفت: ۹۹ درصد کار انجام شده و تقریبا آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه کار اجرایی بازسازی بخش لنژری بیمارستان غرضی ملایر امسال آغاز می‌شود گفت: در بیمارستان آتیه بازسازی بخش آشپزخانه و سلف سرویس انجام خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه تقریبا کار بازسازی بخش اطفال بیمارستان آتیه انجام شده است خاطرنشان کرد: بازسازی آزمایشگاه غرضی ملایر نیز امسال انجام خواهد شد.

وی با تاکید به اینکه بازسازی اتاق عمل بیمارستان آتیه نیز امسال در دستور کار است گفت: با ابلاغ اعتبارات اقدامات به مرور انجام خواهد شد.

صفری با بیان اینکه سال گذشته ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات پزشکی هزینه شد و خوشبختانه از این لحاظ در استان مشکل خاصی وجود ندارد افزود: اکثر دستگاه‌های رادیولوژی دیجیتال شده‌اند، چندین سال است دستگاه "سی تی اسکن" و "ام آر آی" فعال بوده، آموبولانس‌ها به روز و تمام تخت‌های بستری استاندارد هستند و خوشبختانه نیازها برطرف شده و فعلا اشباع هستیم.

وی با اشاره به اینکه این موضوع بدین معنا نیست که اتفاقات و اقدامات ادامه‌دار نخواهد بود چون روند درمانی همواره ادامه دارد گفت: سال گذشته بازسازی بخش لنژری بیمارستان آتیه انجام شد و در حال حاضر پایلوت کشوری شناخته شده که سایر استانها از این طرح الگوبرداری می‌کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان افزود: در سطح سازمان تامین اجتماعی بیش از ۷۰ بیمارستان وجود دارد که ۱۷ بیمارستان دارای ام آر آی هستند و همدان جزو آنهاست اما برخی استانها با وجود اینکه تعداد بیمه‌شدگان بالایی دارند فاقد این نوع تجهیزات هستند که سعی ما فراهم کردن بهترین امکانات برای  بیمه‌شدگان بوده است.

وی به وجود دستگاه سی تی اسکن در هر دو بیمارستان تامین اجتماعی استان اشاره کرد و افزود: دستگاه "ام آر آی" و "سی تی اسکن" ما جزو استانداردترین تجهیزات در کشور هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر  در بیمارستان غرضی ملایر پنج آمبولانس جدید وجود دارد تا در مواقع بحرانی مورد استفاده قرار گیرد تاکید کرد: شاید در حال حاضر نیاز به این تعداد آمبولانس نباشد اما ما مواقع بحرانی را هم پیش‌بینی کرده‌ایم تا بتوانیم خدمات را به موقع و بهتر ارائه دهیم.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول