اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیدار سفیر آمریکا با وزیر خارجه عراق

سفیر واشنگتن در بغداد به دیدار وزیر خارجه عراق رفت و طرفین در این دیدار، مسائل مربوط به گفت‌وگوهای آتی بین دو کشور را بررسی کردند.

دیدار سفیر آمریکا با وزیر خارجه عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «متیو تولر» سفیر واشنگتن در بغداد امروز دوشنبه به دیدار «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق رفت.

وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای، تأکید کرد، در آغاز این دیدار، سفیر آمریکا، منصب جدید حسین را به وی تبریک گفت.

تولر همچنین ابراز امیدواری کرد که روابط دوجانبه آمریکا عراق، توسعه روزافزونی داشته باشد و منافع ملتهای دو کشور را تأمین کند.

خبرگزاری «الاخباریه» گزارش داد، حسین به سفیر آمریکا گفته است که وزارت خارجه عراق، در حال فراهم‌سازی مقدمات برای آغاز گفت‌وگو با آمریکاست.

وزیر خارجه عراق با بیان اینکه، گفت‌وگو با آمریکا، یک «ایستگاه مهم» است، تأکید کرد، این مسئله می‌تواند روابط بین بغداد و واشنگتن را چارچوب‌بندی کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که همکاری دوجانبه بین آمریکا و عراق، «توسعه مثبتی» پیدا کند.

قرار است مذاکرات آمریکا و عراق  ۲۱ خرداد ماه جاری برگزار شود. محور اصلی این مذاکرات، مسئله حضور نظامیان تروریست آمریکا در عراق است.

پارلمان عراق در دی ۱۳۹۸ مصوبه اخراج نظامیان خارجی به ویژه تروریست‌های آمریکایی را تصویب و لازم‌الاجرا کرد، ولی آمریکا و طیفهای سیاسی وابسته به این کشور، تا کنون مانع اجرای این مصوبه شدند.

در همین ارتباط، «احمد الاسدی» نماینده پارلمان و رئیس فراکسیون «السند الوطنی» عراق درباره این مذاکرات، گفت: «گفت‌وگوی آتی، برای عراق مهم است و باید بر اساس مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیروهای خارجی شکل گیرد».

وی با بیان اینکه در این مذاکرات باید، جدول زمانبدی برای خروج نیروهای خارجی از عراق تنظیم شود، تأکید کرد که هیچ گفت‌وگویی درباره مدت زمان ابقای نیروهای خارجی در عراق وجود ندارد.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول