اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

صدور ۱۱۳۹ پروانه تولید صنایع‌دستی در آذر بایجان‌شرقی/ صادرات چمدانی 4.9 میلیون دلاری صنایع‌دستی از استان

مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از صدور ۱۱۳۹ پروانه تولید انفرادی و کارگاهی صنایع‌دستی در استان طی سال ۹۸ خبر داد.

صدور ۱۱۳۹ پروانه تولید صنایع‌دستی در آذر بایجان‌شرقی/  صادرات چمدانی 4.9 میلیون دلاری صنایع‌دستی از استان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه‌زاده امروز در آستانه روز جهانی صنایع‌دستی به تشریح اقدامات و عملکرد  معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این اداره‌کل اظهار داشت: فعالیت مستمر و مؤثر واحدهای تولیدی صنایع‌دستی تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی استان داشته است، به‌طوریکه طی سال ۹۸ شاهد صدور ۱۰۸۳ پروانه تولید انفرادی، ۵۶ پروانه تولید کارگاهی از سوی معاونت صنایع‌دستی استان در راستای فراهم‌سازی بستری مناسب برای ارتقای سطح تولید و رونق اقتصادی استان به دست هنرمندان بودیم، همچنین طی سال گذشته، ۷۰۹ فقره کارت شناسایی هنرمندان صنایع‌دستی نیز صادر و به هنرمندان ارائه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه آموزش رایگان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در این استان طی یک‌سال اخیر با استقبال قابل‌ توجه هنرجویان در سطح تمام شهرستان‌ها و روستاهای استان قرار گرفته است، گفت: طی یک‌سال اخیر، آذربایجان‌شرقی دارای ۲ هزار و ۶۹۶ هنرجو حوزه صنایع‌دستی بوده که تحت آموزش رایگان مراکز خصوصی مورد قرارداد با معاونت صنایع‌دستی قرار گرفته‌اند همچنین در راستای ارتقاء سطح دانش هنرمندان صنایع‌دستی تعداد ۲۲۵ نفر از شاغلان در این حوزه در دوره‌های دانش‌افزایی شرکت کردند.

حمزه‌زاده برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی را یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای معرفی همچنین فروش آثار هنرمندان چیره‌دست استان اعلام کرد و یادآور شد: قطعاً معرفی و ایجاد فرصتی مناسب برای عرضه محصولات هنری و صنایع‌دستی هنرمندان استان از مهم‌ترین اقداماتی است که پس از آموزش در اولویت‌های نخست این معاونت قرار گرفته است که در این راستا نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های تخصصی مختلفی با حضور هنرمندان استان و کشور برگزار شده که می‌توان به برگزاری نهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تبریز در تیرماه سال ۹۸ و مشارکت در نمایشگاه ملی فرش تبریز با حضور ریاست محترم جمهوری در مردادماه سال ۹۸ که از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی استان بود، اشاره کرد.

وی در ادامه به بخش تسهیلات اعطاء شده در زمینه صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: یکی از حمایت‌های دولت در بخش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی اعطاء تسهیلات بانکی برای پشتیبانی از این هنر است که در این راستا مبلغی بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی طی سال ۹۸ به هنرمندان استان اختصاص یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی متذکر شد: طی سال ۹۸ صادرات چمدانی ۴ میلیون و ۹۶۸ هزار تومانی از محصولات تولیدی هنرمندان صنایع‌دستی استان به خارج از کشور صورت گرفته است.

او با اشاره به مستند نگاری و تکمیل پرونده‌های مربوط به حقوق مالکیت معنوی و همچنین اخذ نشان ملی مرغوبیت  توسط هنرمندان استان، بیان داشت: در راستای تکمیل پرونده‌های مربوط به حقوق مالکیت معنوی طی سال ۹۸، تعداد ۳۱ نشان ملی مرغوبیت توسط هنرمندان استان کسب  شد.

حمزه‌زاده پاسداشت و تجلیل از هنرمندان فعال و پیشکسوت این خطه هنرپرور را از مهم‌ترین برنامه‌های همه‌ساله این اداره‌کل همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا سال گذشته همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی مراسم تجلیل از ۱۲ نفر از هنرمندان و فعالان حوزه برگزار شد همچنین در راستای دانش‌افزایی فعالان این عرصه همایش و کارگاه‌های آموزشی برندسازی و بسته‌بندی صنایع‌دستی در آبان ماه سال ۹۸ برگزار شد.

انتهای پیام/60027/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول