اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس یازدهم تشکیل شد

نماینده مردم تهران در مجلس از تشکیل فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد خبر داد.

فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس یازدهم تشکیل شد

زهره الهیان نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ اظهار داشت: مجلس یازدهم شروع قوی داشت و حتی یک‌سری فعالیت‌ها در یکی دو ماه مانده به آغاز مجلس انجام شد که یکی از این فعالیت‌ها تشکیل فراکسیون بود.

وی افزود: ‌فراکسیون‌ها در مجلس محملی را برای پرداختن تخصصی به موضوعات و چالش‌هایی است که در کشور وجود دارد و نگاه نمایندگان از بعد عضویت در آن فراکسیون‌ها همان دیدگاه تخصصی و پیگیری امور مرتبط به آن است.

نماینده مردم تهران ادامه داد: ما در مجلس یازدهم فراکسیون‌ سازمان‌های مردم نهاد را شکل دادیم و عنوان آن فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد یا سمن‌ها است. 

الهیان گفت: این NGO و سمن‌ها تشکل‌هایی هستند که به صورت تخصصی و داوطلبانه تشکیل می‌شود و رویکردشان خدمت رسانی و اهداف انسان دوستانه است.

وی افزود: این تشکل‌های مردمی امروز به وفور در ایران فعال هستند و در حوزه‌های مختلفی مانند کارآفرینی، حوزه زنان و خانواده، ورزش و جوانان و ... فعالیت دارند.

نماینده  مردم تهران بر همین اساس اضافه کرد: این تشکل‌ها تلاش می‌کنند با تجمیع نیروی انسانی متخصص بتوانند داوطلبانه خدمت رسانی را به مردم داشته باشند.

الهیان همچنین گفت: ‌از آنجایی که مقام معظم رهبری در فرمایشات چندین ساله قبلشان در کرمانشاه و برخی سخنرانی‌های دیگر اظهار داشتند که برخی مسئولان باید به این فکر کنند چگونه ظرفیت تخصصی ملت را سازماندهی کنند و به کار بگیرند، این ظرفیت‌های تخصصی در قالب سازمان‌های مردم نهاد و یا سمن‌ها اکنون در کشور فعال هستند.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: شما می‌بینید گروه‌های جهادی اکنون مشغول به خدمت رسانی هستند و گروه‌هایی که در زمینه محرومیت زیادی فعالیت دارند مانند خیریه‌ها و سایر حوزه‌ها که این‌ها باید سامان یابند و حتی برخی NGO‌ها در حوزه بین‌الملل و حقوقی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها فعال هستند.

نماینده  مردم تهران ادامه داد:‌ ما در مجلس هشتم این فراکسیون را شکل دادیم و خوشبختانه ثمرات خوبی داشت و مسئولان با این ظرفیت مشارکت تخصصی مردم در حوزه‌های مختلف آشنا شدند و همچنین حمایت‌های معنوی از این تشکل‌ها را داشتیم.

الهیان افزود:‌ در انتهای مجلس هشتم تشکیل کارگروه‌های تخصصی از این سمن‌ها را داشتیم و خوشبختانه ثمرات خوبی داشت.

وی در ادامه گفت:‌ در این مجلس هم تلاش داریم ظرفیت‌های تخصصی مردم را در حل مشکلات کشور به کار بگیریم و ما راهی جز این نداریم که در زمینه عدالت و پیشرفت و تحقق عدالت از خود مردم کمک بگیریم.

این نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: این تشکل‌ها همچنین در زمینه کارآمدی نظام مشارکت مردم در همه زمینه‌ها باید به کمک بیاید و مسئولان به تنهایی نمی‌توانند اقدامات مهمی را پیش ببرند بنابراین از این جهت فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد با امضای 56 نفر از نمایندگان و استقبال آنها شکل گرفت. البته تعداد بیشتری موافق هستند اما فرصت گرفتن امضا وجود نداشت.

نماینده مردم تهران در خاتمه عنوان کرد: به زودی جلسات رسمی این فراکسیون در مجلس تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول