اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

گروه‌های جهادی در اشتغال‌زایی با صنایع تبدیلی برنامه داشته باشند

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: قله فعالیت‌های بسیج سازندگی همگانی شدن فرهنگ جهادی و خدمت رسانی است و گروه‌های جهادی در اشتغال‌زایی از طریق صنایع تبدیلی برنامه داشته باشند.

گروه‌های جهادی در اشتغال‌زایی با صنایع تبدیلی برنامه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان بسیج سازندگی، سرتیپ بسیجی محمد رضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در جمع مسئولان بسیج سازندگی سراسر کشور در مجتمع حضرت ولیعصر عج گفت: بسیج سازندگی می‌تواند زمینه‌های اصلی تمدن نوین اسلامی را برای انقلاب اسلامی ایجاد کند، چرا که ثمره ی انقلاب اسلامی از طریق نگاه لیبرال به وجود نمی آید.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: بسیج سازندگی می تواند زمینه های اصلی تمدن نوین اسلامی را برای انقلاب اسلامی ایجاد کند چرا که ثمره ی انقلاب اسلامی از طریق نگاه لیبرال بوجود نمی آید. بسیج سازندگی که ادامه دهنده جهاد سازندگی سابق و بر اساس تفکر انقلاب اسلامی بوجود آمده اند؛ می تواند با خلاقیت و ابتکار های خودش نظام های سابق و منسوخ اداری را کنار زده و مدل جدید و تحول گرایانه را ایجاد نماید.

سرتیپ بسیجی نقدی با اشاره به پیام نورانی رهبر فرزانه انقلاب به گروه های جهادی به صراحت اعلام شده است، افزود: ارتباط گروه های جهادی با هم و با دستگاه ها از رسالت اصلی این گروه ها است، اگر در قانون اشاره شده که بسیج سازندگی مجری یک طرح عمرانی باشد، تمام ظرفیت این سازمان و گروه های جهادی نسبت به کار جهادی پایان ندارد و محدود هم نیست. هر دستگاه و وزارت خانه ای محدودیت و عرض و طول برنامه ای دارد، اما گروه های جهادی چون بر اساس انسان محوری برنامه ریزی شده است، پایان ندارد. این حرف جدید بسیج نباید باعث لغزش به سمت روش‌های رایج باشد.

سردار نقدی گفت: قله فعالیت‌های بسیج سازندگی همگانی شدن فرهنگ جهادی و خدمت رسانی است. پیام مقام عظمای ولایت بر همین اساس است، ده برابر شدن کیفیت بسیج سازندگی و گروه های جهادی می باشد. ایده آل آنست که هر ایرانی بخشی مشخص از زمان و مال خود را برای خدمت به هم وطنان و بویژه محرومین اختصاص دهد. فرهنگ جهادی گذشت، ایثار و کمک به دیگری است؛ امر آموزش، پزشکی، فرهنگی و غیره نیز از این امر مستثی نیست.

وی افزود: بسیج سازندگی اگر به سمت کارهای اجرایی، پروژه های عمرانی و غیره برود در اهداف عالی آن انحراف ایجاد خواهد شد. تفاوت ملت ایران و سایر کشورها در جهان در مبارزه با کرونا، همین روحیه ایثار و گذشت است، که دقیقا بر عکس سایر کشورهاست و این عزت آفرین و تقویت کننده پیوند های اجتماعی در جامعه است.

رییس سابق سازمان بسیج گفت: در زمان مسئولیتم در بسیج و در ابتدای دهه ی 90 به دولت وقت پیشنهاد دادیم ریشه کنی بیسوادی را در 3 الی 5 سال به بسیج واگذار کنید تا از طریق گروه های جهادی حل گردد و یک رکورد جهانی داشته باشیم؛ اما استقبالی برای آن نشد، الآن هم آمادگی آن را داریم.

سردار محمد رضا نقدی به موج استقبال جهادگران برای خدمت اشاره داشت و گفت: ساماندهی و سازماندهی گروه‌های جهادی در بسیج سازندگی است. جهادگران باید مسئله‌های اصلی کشور را اولویت خود قرار دهند و ظرفیت ها را با مطالبه گری از دستگاه‌های اجرایی و خیرین پای کار بیاورد. عرصه جهادگری محدود نیست و همه اقشار در تمامی سنین می توانند حضور داشته باشند. بسیج سازندگی باید زمینه های این فرصت را ایجاد نماید.

نقدی اقتصاد و اشتغال زایی به عنوان محور اصلی و محوری فعالیت جهادگران دانست و گفت: باید برای اشتغالزایی توسط گروه های جهادی طرح و برنامه داشت. در چند سال گذشته تلاش بسیج سازندگی برای راه اندازی کارگروه‌های اقتصادی باعث رشد نمودار اقتصادی در عرصه های کاری این کارگاه ها در سطح کشور بوده است. شما باید در تعمیق و گسترش قطب‌های صنایع تبدیلی ورود جدی داشته باشید؛ 20 میلیون تن ضایعات مواد غذایی داریم که می‌شود به چرخه اقتصاد برگردد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران شهرستان ملایر را به عنوان یک شهر نمونه در این عرصه موفق دانست و اشاره داشت؛  افرادی خوش فکر توانستند کار با خلاقیت پیش ببرند و حالا شاهد آن هستیم که اقتصاد کل شهر بر قطب مبل و منبت وابسته شده و اشتغال زایی خوبی شکل گرفت. چرا باید محصولات باغات و زراعی و صیفی جات از بین برود. گروه‌های جهادی می توانند برای کمک به تبدیل آن به محصولات متنوع ابتکار به خرج دهند. بسیاری از مساجد، مدارس و حسینیه ها و اماکن دیگر هست که ظرفیت برای این کار را دارد و باید از آن استفاده نمود. گروه های جهادی باید برای این مسئله مهم ایده و برنامه داشته باشند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول