اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پرداخت اعتبار 100 میلیارد تومانی به پیمانکار راه آهن میانه – تبریز/ کاهش 114 کیلومتری فاصله ریلی تهران به تبریز

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای احداث تجهیزات و ابنیه ایستگاه خاوران راه آهن میانه_تبریز نیاز به تزریق ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی بود که قبل از اردیبهشت جاری این رقم را به پیمانکار پرداخت کردیم.

پرداخت اعتبار 100 میلیارد تومانی به پیمانکار راه آهن میانه – تبریز/ کاهش 114 کیلومتری فاصله ریلی تهران به تبریز

محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از مراحل تکمیل ایستگاه خاوران راه آهن میانه_تبریز در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پروژه راه آهن میانه – تبریز، با هدف بهبود مسیر ریلی تهران – تبریز، کاهش 100 کیلومتری مسیر موجود و صرفه جویی زمان سفر در حدود ۵.۵ ساعت، ارتقاء مشخصات فنی مسیر و بهبود مسیر اصلی کریدور ترانزیت بین المللی شرقی – غربی در قالب طرح «احداث محور جدید راه آهن میانه – تبریز» در حال اجرا است.

وی با اشاره به افتتاح مرحله اول فاز یک عملیات اجرائی حدفاصل ایستگاه های میانه تا بستان آباد به طول 132 کیلومتر در آذرماه سال 98 توسط رئیس جمهور افزود: در مرحله دوم مقرر است تا پایان سال جاری، عملیات اجرائی مسیر حدفاصل ایستگاه بستان آباد تا ایستگاه خاوران به طول 44 کیلومتر به صورت یک خطه آماده افتتاح باشد.

نوبخت ارزش ریالی پروژه راه آهن میانه_تبریز را که به میزان  ۱۱۴ کیلومتر مسیر تهران_ تبریز را کوتاه تر می کند ۶ هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

گزارش فارس حاکی است، خط آهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز شروع شده و با گذر از شهرهای ترکمن چای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌ شود.

طرح راه آهن میانه تبریز حدود ۱۷۵ کیلومتر بوده که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه_بستان آباد و ۴۲ کیلومتر نیز شامل مسیر بستان آباد تا تبریز است؛ این طرح از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است.  

خط آهن میانه - بستان آباد - تبریز، ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌دهد.  

این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.  

انتهای پیام/۶۰۰۲۶/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول