اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو پارلمان لبنان: تلاش‌ها برای فتنه‌انگیزی در لبنان ناکام مانده است

عضو پارلمان لبنان تاکید کرد که لبنان ضمن حفظ حاکمیت و استقلال خود تلاش‌های عده‌ای برای فتنه انگیزی در این کشور را ناکام گذاشته است.

عضو پارلمان لبنان: تلاش‌ها برای فتنه‌انگیزی در لبنان ناکام مانده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سلیم عون» یک عضو پارلمان لبنان درباره عده‌ای که پشت اعتراضات خشونت بار جدید در لبنان هستند، گفت آنها از این طریق می‌خواهند آتش فتنه را در این کشور روشن کنند.

عون در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «به اعتقاد ما آنها نتوانستند آتش فتنه را در لبنان شعله‌ور کنند، زیرا به احزاب سیاسی و گروه‌های بزرگ سیاسی هشدار داده شد و آنها به سمت آن کشیده نشدند».

عضو پارلمان لبنان افزود:« با این حال ما نمی‌توانیم خطر این اتفاق را دست کم بگیریم و از مسئولیتمان درباره هوشیاری نسبت به آینده غافل باشیم، اگرچه مسئولیت مقابله با این تلاش‌ها به دستگاه‌های نظامی و امنیتی برمی‌گردد که تاکنون به خوبی عمل کردند».

وی درعین حال بر ضرورت مجازات اغتشاشگران  که سردسته‌های آنها شناخته شده هستند تاکید کرد و گفت این اقدام برای  انتقام گیری نیست بلکه برای اینکه جلوی بازگشت چنین صحنه‌هایی گرفته شود.

سلیم عون درباره امکان تغییر دولت فعلی لبنان هم گفت:« قرار است فردا فراکسیون «لبنان القوی» نشستی را برای بررسی این موضوع برگزار کند. من شخصا مخالف تغییر دولت هستم، اما اگر لازم باشد برخی افراد به کابینه اضافه شوند تا کار بهتر پیش رود من موافقم».

عضو پارلمان لبنان با بیان اینکه فرصت برای ورود به یک بحران جدید سیاسی در این کشور نیست، گفت: «ما می‌دانیم که تشکیل دولت‌ها در لبنان زمان‌بر است. ما به همه این ثانیه‌ها و دقایق نیاز داریم علاوه بر اینکه دولت با بحران‌های متعدد نشان داد که قدرت تحمل آن را دارد».

او افزود: «بحران اقتصادی ما با بحران‌های خارجی همزمان شده است و نباید فراموش کنیم که که مشکلات کنونی نتیجه انباشت 30 ساله مشکلات و همچنین فشار بی سابقه خارجی است».

عون، تحریم‌ها علیه سوریه از جمله قانون قیصر را برای لبنان هم دردسرساز خواند و  گفت: «مسائل خارجی بر مسائل داخلی لبنان تاثیر دارد».

عضو پارلمان لبنان گفت:« لبنان در درگیری‌های منطقه‌ای و خارجی و با وجود شکاف داخلی موجود در این کشور توانسته است خود را مصون بدارد و به اعتقاد من با وجود دشواری اوضاع می‌توانیم ثبات داخلی، حاکمیت و استقلال خود را حفظ کنیم و موضع آشکار خود را حفظ کنیم بدون اینکه با هیچ کشور خارجی درگیر شویم، زیرا در حال حاضر وقت درگیری نیست».

او در پایان با ابراز خوش بینی به آینده پیش روی لبنان و منطقه، گفت:« ما می‌توانیم به راه حل‌هایی دست یابیم زیرا خارجی‌ها خودشان به دلیل بحران‌هایی که با آن درگیرند نیاز به ایجاد راه حل برای بحران‌های منطقه دارند و همچنین نشانه‌هایی از احتمال ارتباط میان آمریکا و ایران وجود دارد».

شهرهای طرابلس و بیروت در لبنان در روزهای گذشته شاهد اعتراضات خشونت بار و حمله به نیروهای امنیتی به بهانه اوضاع اقتصادی بود که چندین زخمی برجای گذاشت.

توهین عده‌ای به همسر پیامبر (ص) در تظاهرات روز شنبه با واکنش حزب‌الله و مقامات مختلف این کشور از جمله «نبیه بری» رئیس پارلمان روبرو شد و آن را فتنه‌انگیزی خواندند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول