اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادعای بوریس جانسون: انگلیس کشور نژاد پرستی نیست

نخست‌وزیر انگلیس به دنبال برگزاری تجمعات ضد تبعیض نژادی در شهرهای مختلف این کشور مدعی شده که انگلیس کشوری نژاد پرست نیست.

ادعای بوریس جانسون: انگلیس کشور نژاد پرستی نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال برگزاری تجمعات مختلف ضد تبعیض نژادی در انگلیس نخست وزیر این کشور مدعی شده که انگیس کشوری نژاد پرستی نیست.

 به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» سخنگوی دولت انگلیس روز دوشنبه در این زمینه گفت که «بوریس جانسون»  نخست وزیر انگلیس یکشنبه شب گفته مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز را داردند.

بوریس جانسون همچنین هشدار داده که نباید این تظاهرات از سوی تبهکاران مورد سو استفاده قرار گیرد.  به گفته سخنگوی جانسون، نخست وزیر انگلیس از پایین کشیده شدن یک مجسمه در شهر «بریستول» و مجسمه یادبود «وینستون چرچیل» در همین شهر در روز گذشته ابراز ناراحتی کرده بود.

این در حالی است که مخالفان تبعیض نژادی و از هواداران جنبش «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» در انگلیس در یکی از شهرهای این کشور مجسمه معروف  یک تاجر برده  را به نشانه اعتراض پایین کشیدند. 

تظاهرکنندگان در شهر «بریستول» در جنوب غربی انگلیس عصر یکشنبه به وقت تهران مجسمه معروف «slave trader» را با طناب پایین کشیده  و آن را داخل یک رودخانه انداختند. این مجسه متعلق به «ادوارد کلستون» از اعضای شرکت سلطنتی آفریقا بود که در قرن هفدهم حدود 80 هزار مرد، زن و کودک را از آفریقا به قاره آمریکا آورد. این تظاهرات در ادامه همبستگی با قتل «جورج فلوید» سیاه پوست آمریکایی است که چندی قبل در یکی از شهرهای آمریکا به دست ماموران پلیس این کشور به طرز فجیعی کشته شد. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که برخی مقامات انگلیس بر این باورند تبعیض نژادی دراین کشور صورت می‌گیرد و حضور آن‌ها در تجمعات تنها برای ابراز همدردی به سیاه پوستان آمریکا نیست.

 به نوشته روزنامه «گاردین» «دیود لامی» وزیر دادگستری دولت در سایه انگلیس معتقد است که شهروندان این کشور تنها بابت حمله خشونت آمیز پلیس آمریکا ناراحت نیستند بلکه آن‌ها از تبعیض نژادی در انگلیس نیز نگرانند.

«داون باتلر» وزیر کار سابق انگلیس نیز معتقد است که این تجمعات تنها نشانه همدردی با مردم آمریکا نیست و اگر دولت به سخنان معترضان گوش نکند  این به معنای عدم تلاش دولت در رفع مشکل تبعیض نژادی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول