اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عربستان شهر «صرواح» در استان مأرب را از صبح 10 بار بمباران کرد

ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته ده‌ها بار مناطق مختلف یمن را بمباران کرد.

عربستان شهر «صرواح» در استان مأرب را   از صبح 10 بار بمباران کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  ائتلاف سعودی امروز شهر «صرواح» در غرب استان مأرب را در ده نوبت هدف حمله هوایی قرار داد.

شبکه المسیره اعلام کرد:« جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته ده بار شهر صرواح در غرب استان مأرب در شمال شرق یمن را بمباران کرد».

استان‌ مأرب از استان‌های دارای منابع نفتی و معدنی در یمن است. بخش‌های مهمی از این استان تحت کنترل القاعده بود که انصارالله با کمک مردم بخش‌های مختلف آن را آزاد کرد.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی همچنین ساعتی پیش منطقه مرزی الشُّرْفَة در استان صعده یمن و مشرف به منطقه نجران در خاک سعودی را سه بار بمباران کردند.

در استان «حجه» یمن هم ناوهای ائتلاف سعودی کشتزارهای مردم در شهر «عبس» را هدف قرار دادند.

در استان الحدیده هم توپخانه نیروهای ائتلاف سعودی و مزدوران آن طی ساعات گذشته بیش از 15 گلوله به سمت منطقه الفازه شهر التحیتا شلیک کردند.

نیروهای ائتلاف سعودی در 12 ساعت گذشته قریب به یکصد بار آتش بس در الحدیده را نقض کرده است که از این میان بیش از 40 بار مناطق مختلف این استان هدف حملات راکتی و توپخانه ای قرار گرفته است.

استان مأرب سحرگاه امروز هم در 16 نوبت هدف حمله ائتلاف سعودی قرار گرفت.

در استان صعده یمن هم نیروهای سعودی سحرگاه امروز روستاهای مملو از سکنه در شهرهای مرزی رازح و منبه را هدف حمله راکتی و توپخانه ای قرار داد.

شهر کتاف در استان صعده هم نیمه شب گذشته سه بار بمباران شد.

عربستان در راس یک ائتلاف عربی که امارات عربی متحده ، بحرین و سودان در آن مشارکت داشتند تحت حمایت آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴  تجاوز نظامی خود به کشور یمن را آغاز کرد اما جنگ در این مدت هیچ دستاوردی جز تخریب کشور یمن و کشتار هزاران یمنی نداشته است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول