اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

سردار جلالی: نیازمند نظام عملیاتی برای پیاده‌سازی سیاست‌های کلان هستیم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، گفت: فراتر از تبیین سیاست‌ها، نیازمند نظام عملیاتی برای پیاده‌سازی هستیم،

سردار جلالی: نیازمند نظام عملیاتی برای پیاده‌سازی سیاست‌های کلان هستیم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دومین نشست تخصصی بررسی ابعاد و پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا با بیان اینکه در بیان راهکاری‌هایی همانند مردمی‌ کردن اقتصاد که در بند اول سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد اشاره قرار گرفته است، فراتر از تبیین سیاست‌ها، نیازمند نظام عملیاتی برای پیاده‌سازی هستیم، اظهار داشت: معمولا در اقداماتمان تا مرحله سیاست‌گذاری پیش می رویم ولی در مرحله پیاده سازی و اجرا دچار مشکل می شویم. 

وی ادامه داد: در مدیریت بحران و یا مصون سازی اقتصاد کشور که باید در ایده و طرح به مدل جامع تری برسیم نیازمند سطحی از مداخلات دولت است که به صورت زیربنایی تغییری بنیادین در سیاست ها ایجاد شود. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تغییرات در حوزه اقتصادی دو دسته است، ادامه داد: یک مورد اقدامات کوتاه مدت و زود گذر و به تعبیری یکبار مصرف است و دیگری مجموعه ای از اقدامات زیربنایی است. ما باید موضوعات مهم و اساسی را استخراج کنیم و سپس بدانیم در هر کدام از اینها چه موضوعات مهمی نهفته است تا اشکالات احصا و برطرف شود.

وی با بیان اینکه باید یک سری از کالاها در داخل کشور تولید شود تا برای تامین مایحتاج و تامین معیشت مردم به کشور اطمینان بدهد، تصریح کرد: نکته بعدی حفظ چرخه ای از تولید و برو رسانی ذخایر ملی اقتصاد کشور است که می‌تواند مازاد بر تولید باشد و دولت به شکلی هدایت کند که به عنوان ذخیره حفظ شود. 

ساختار اقتصاد مقاومتی باید ضمن تعامل، رویکردهای مستقلانه ایجاد کند

وی با بیان اینکه نگاه به جهانی شدن و بسیاری از پیمان‌های بین المللی بیشتر به تسلط جریان سرمایه داری جهانی می انجامد و به ابزاری برای فشار تبدیل می‌شود، تصریح کرد: به طور مثال امروز جنگ آمریکا با چین، روسیه و ایران تماما در محور اقتصاد و بستر آن نظامات اقتصاد بین الملل است. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: ساختار اقتصاد مقاومتی باید ما را به سمتی ببرد که ضمن تعامل، بتوانیم رویکردهای ملی و مستقلانه‌ای داشته باشیم. دنیا به سمت سیستمی شدن پیش می‌رود ولی در کنار سیستمی شدن دنیا، امکان شبکه‌ای - سلولی بودن را هم باید در نظر داشت. در الگوی استقرار اقتصاد مقاومتی درون زا که با بیرون تعامل دارد، امکان جزیره شدن در شرایط بحران هم وجود دارد.

وی ادامه داد: در چنین موقعیتی اگر در شرایطی قرار گرفتید که محاصره شدید و یا جنگ اقتصادی رخ داد که امروز با گوشت و پوست احساس می شود امکان استمرار حیات اقتصادی و حتی رشد و توسعه وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول