اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دمشق: تحریم جدید آمریکا برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری در سوریه است

سفیر سوریه در روسیه گفت که بسته تحریمی جدید آمریکا علیه دمشق، متحدان این کشور در حوزه خلیج فارس را نیز هدف قرار می‌دهد.

دمشق: تحریم جدید آمریکا برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری در سوریه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریاض حداد» سفیر سوریه در روسیه روز دوشنبه گفت که بسته تحریمی جدید آمریکا علیه سوریه که ذیل قانون موسوم به «قانون سزار» اعمال شده متحدان سوریه و کشورهای حوزه خلیج فارس را نیز هدف قرار می‌دهد.

«ریاض حداد» سفیر سوریه در روسیه روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرگزاری «تاس» گفت: «این تحریمها نه تنها سوریه را هدف قرار می‌دهند بلکه به طور مستقیم یا غیرمستقیم همه متحدان این کشور را به خطر می‌اندازند تا هیچ‌کدام از این کشورها جرأت سرمایه‌گذاری در سوریه را نداشته باشند.»

این دیپلمات سوری افزود: «هر طرفی هم که بگوید می‌خواهد در سوریه سرمایه گذاری کند، باید از ایالات متحده مجوز بگیرد.»

وزارت امور خارجه سوریه در روزهای گذشته بسته تحریمی جدید آمریکا تحت عنوان «قانون سزار» را که از 17 ژوئن (چهارشنبه 18 خرداد) شروع می‌شود، محکوم کرد و در بیانیه ‌ای اعلام کرد که این  قانون مبتنی بر شواهد دروغین است.

به موجب قانون سزار قرار است یک فشار حداکثری علیه سوریه از سوی آمریکا راه اندازی شود و تحریم‌ها علیه رئیس جمهور سوریه و افراد و شرکت‌های خارجی که با دولت این کشور داد و ستد می‌کنند اعمال ‌شود.

سفیر سوریه در لبنان در روزهای گذشته با اشاره به ایستادگی چندین ساله این کشور در برابر آمریکا، تأکید کرد که دمشق با همکاری کشورهای دوست و همپیمان از توطئه قانون جدید آمریکایی موسوم به سزار عبور خواهند کرد. سفیر دمشق در بیروت گفت که سوریه، سالهای طولانی ایستادگی کرده، ولی چانه‌زنی نکرده و در پی چانه‌زنی یا امتیازدهی نیست، ولی باید نسبت به دشمن و سلاح آن، هوشیار بود و برای مقابله با آن، با دوستان دور و نزدیک، وارد هماهنگی و همکاری شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول