اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نصب دوربین روی بدن پلیس آمریکا با هدف کنترل رفتار

تعدادی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا به دنبال ارائه طرحی هستند که به موجب آن رفتار پلیس در این کشور با استفاده از فناوری های جدید قانونمندتر شود.

نصب دوربین روی بدن پلیس آمریکا با هدف کنترل رفتار

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، طرح پیشنهادی نمایندگان دموکرات کنگره عدالت در روندهای پلیسی نام دارد و بر اساس آن دوربین هایی بر روی لباس نیروهای پلیس نصب می شود تا عملکرد آنها همیشه  قابل رصد باشد.

 

طرح مذکور بعد از قتل جرج فلوید در مینیاپلیس توسط پلیس آمریکا ارائه شده است. قتل وحشیانه این سیاه پوست به اعتراض های گسترده در نقاط مختلف آمریکا منجر شده و ماهیت نژادپرستانه نظام سیاسی و پلیسی ایالات متحده را افشا کرده است.

از جمله موارد پیشنهادی در این طرح علاوه بر نصب دوربین سبک بر روی لباس نیروهای پلیس می توان به ضرورت نصب دوربین بر روی داشبورد خودروهای پلیس نیز اشاره کرد. این دوربین ها باید به محض آغاز انجام ماموریت روشن شوند. همچنین در صورت مخفی بودن ماموریت های یادشده لزومی به روشن کردن دوربین نیست.

تصاویر این دوربین ها باید به مدت شش ماه ذخیره شوند و سپس به طور دائمی پاک می شوند. اما اگر تصاویری در مورد توسل پلیس به زور ضبط شود، امکان نگهداری آنها تا سه سال وجود دارد. همچنین افرادی که در این فیلم ها تصاویرشان ضبط شده،حق دسترسی به آنها را دارند. این حق برای والدین کودکان و اعضای خانواده فرد متوفی نیز محفوظ است.

بر اساس این طرح ادارات پلیس حق ندارند بدون حکم قضایی این دوربین ها را به فناوری تشخیص چهره یا هرگونه ابزار تجزیه و تحلیل چهره مجهز کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول