اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رام‌الله: اگر سیاست اشغال اراضی فلسطین ادامه یابد، شناسایی اسرائیل را لغو می‌کنیم

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن تهدید به لغو شناسایی رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که مقابله با طرح اشغال اراضی فلسطینی به منزله جنگ موجودیتی برای موجودیت سیاسی فلسطین و طرح ملی آن است.

رام‌الله: اگر سیاست اشغال اراضی فلسطین ادامه یابد، شناسایی اسرائیل را لغو می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرد که به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را لغو خواهند کرد.

اشتیه در گفت‌وگو با تلویزیون فلسطین که شامگاه دوشنبه (روز گذشته) پخش می‌شد، گفت که کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو راهبرد روشن و هدفمندی برای نابودی فرصتهای تشکیل کشور فلسطین دارد.

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از این مسئول فلسطینی گزارش داد، نتانیاهو برای جلوگیری از تشکیل کشور فلسطین، از ابزارهایی مانند محاصره نوار غزه، الحاق قدس، استفاده از منطقه «ج» به عنوان یک مخزن جغرافیایی برای گسترش شهرک‌های صهیونیست‌نشین و طرحهای الحاق دره‌ها و بحر المیت استفاده کرده است.

وی بر این باور است که مقابله با طرح اشغال اراضی فلسطینی به منزله جنگ موجودیتی برای موجودیت سیاسی فلسطین و طرح ملی آن است.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان ادامه داد، موضع بین‌المللی در قبال مسئله فلسطین تغییر کرده؛ زیرا برای نخستین بار در شورای وزارت خارجه اروپا، درباره تحریم رژیم صهیونیستی، به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای 1967 و اجرای حق بازگشت آوارگان مطرح شده است.

اشتیه در پایان خاطر نشان کرد، اگر کابینه رژیم صهیونیستی از اشغال اراضی کرانه باختری دست بر ندارد، «ما نیز راهبرد تازه و مختلفی در پیش خواهیم گرفت و از تشکیلات با ابعاد حقوقی و سیاسی آن به سمت کشور حرکت خواهیم کرد».

در همین ارتباط، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس هم از مواضع بین‌المللی که مخالف اشغال مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری هستند، قدردانی کرد.

قاسم گفت که در حال حاضر باید اقدامات جدی و عملی بیشتری صورت گیرد تا به رژیم صهیونیستی و آمریکا فشار وارد شود و از اجرای این سیاست جلوگیری به عمل آید.

در پایان آوریل گذشته، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و «بنی گانتس» رهبر حزب «آبی-سفید» رژیم صهیونیستی توافق کردند که در اوایل جولای، اشغال مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری را آغاز کنند که شامل دره اردن و همه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول