اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مفید بودن تریاک برای درمان کرونا صحت ندارد/ هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کنید

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه گفت: تریاک و الکل هیچ اثری در پیشگیری از کرونا ندارند مردم با این راهکارها دچار بحران می‌شوند، جان خود را با این مسائل به خطر ندازید.

مفید بودن تریاک برای درمان کرونا صحت ندارد/ هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کنید

سیاوش وزیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به افزایش آمار مبتلایان در استان، اظهار داشت: مردم در اسفندماه و فروردین‌ماه فعالیت‌های خود  را خوب ساماندهی کردند و تا حدودی توانستند بیماری را کنترل کنند، اما الان به سهل‌انگاری‌های صورت گرفته دیگر خطر این ویروس جدی گرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: انتقال ویروس کرونا تا حد زیادی به رفتار مردم بستگی دارد، طی فروردین ماه با اجام مسافرت‌های بهاری پیش‌بینی موجی دیگر از بیماری را داشتیم و به دنبال آن طی اردیبهشت‌ماه با بازگشایی‌های صورت گرفته و عدم توجه مردم در قطع زنجیره انتقال، ورودی بیمارستان‌ها در مراجعات سرپایی و بستری را افزایش داده است.

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه در خصوص توصیه اخیر سازمان بهداشت جهانی در خصوص استفاده از ماسک، گفت: افراد بالای 60 سال که دارای بیماری زمینه‌ای (سرطان، پیوند اعضا،فشارخون، دیابت و...) هستند وقتی بیرون می‌روند حتما از ماسک استفاده کنند.

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک در فضاهای شلوغ هم برای جمعیت عادی و سالم هم توصیه شده البته درکنار آن فاصله‌گذاری بهداشتی و شست و شوی مکرر دست‌ها نباید فراموش شود.

وزیری با بیان اینکه مراجعه به بیمارستان‌های مختص بیماری کرونایی هم‌اکنون بیش از ظرفیت اسمی است، گفت: اضافه کردن تخت بیمارستان کار ساده‌ای نیست این اضافه کردن به معنای اضافه شدن خدمات، تجهیزات، پرستار، پزشک و... است.

وی گفت: در مقابل سلامت خود، خانواده و جامعه مسؤول هستیم و خستگی معنا ندارد استفاده از ماسک در این هوای گرم بهتر از تحمل کرونا است.

این متخصص بیماری عفونی و تب‌بر در خصوص باور غلط استفاده از تریاک و مواد مخدر در راستای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا،گفت: تریاک و الکل هیچ اثری در پیشگیری از کرونا ندارند مردم با این راهکارها دچار بحران می‌شوند، جان خود را با این مسائل به خطر ندازید.

وزیری از مردم خواست، همواره دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا به عبارت ای کاش ...نرسید، ای کاش فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کردیم، ای کاش در منزب می‌ماندیم، ای کاش از ماسک استفاده می‌کردیم، ای کاش ...

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول