اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

انواع بردهای الکترونیکی کدام است؟| آموزش برد الکترونیک

بردهای الکترونیکی انواع گوناگونی داشته و هر یک از آنها مزیت و کاربردهای متفاوتی دارد. آشنایی با انواع بردهای الکترونیکی جهت استفاده صحیح از آنها بسیار حائز اهمیت می باشد. همچنین برای تعمیر بردهای الکترونیکی باید با انواع مختلف بردهای الکترونیکی آشنایی داشته باشیم، با توجه به اهمیت این موضوع ما در ادامه متن به معرفی انواع برد الکترونیکی می پردازیم.

انواع بردهای الکترونیکی کدام است؟| آموزش برد الکترونیک

انواع بردهای الکترونیکی متفاوت می باشد، بردهای الکترونیکی بر اساس لایه و جنس فیبر به انواع گوناگونی تقسیم می شوند. برد الکترونیکی ساده و برد الکترونیکی چند لایه از انواع بردها می باشند که در لوازم برقی مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی در درون تمامی دستگاه های الکترونیکی پیرامون ما یک قطعه مهم وجود دارد که به آن برد الکترونیکی می گویند.

هر برد الکترونیکی در ابتدا یک فیبر خام است که پس از آن بسته به نوع وسیله و قابلیت های آن قطعات مورد نظر بر روی آن مونتاژ می شوند. در حالت کلی می توان انواع بردهای الکترونیکی را بر مبنای تعداد لایه و بر مبنای جنس فیبر به دسته بندی های مختلفی تقسیم نمود که ما در ادامه این متن به بررسی آنها می پردازیم.

آشنایی با انواع برد الکترونیک

انواع بردهای الکترونیکی بر اساس لایه

برد الکترونیکی PCB تک لایه: در این نوع از برد الکترونیکی فیبر تنها از یک لایه مسی ساخته شده است. این نوع فیبر قیمت ارزانی داشته و از جنس های مختلفی مثل آلومینیوم، CEM، فایبرگلاس و غیره تولید شده و در ساخت وسایل الکترونیکی ساده مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع بردها قطعات در یک طرف برد مونتاژ می شوند.
برد الکترونیکی Pcb دو لایه: این نوع از برد از انواع مختلف بردهای الکترونیکی لایه مسی در دو طرف برد قرار دارد و در نتیجه می توان قطعات مورد نظر را در دو طرف برد مونتاژ کرد. این بردها در وسایل پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرند.
برد الکترونیکی Pcb چند لایه: این نوع از برد دارای چند لایه رسانا است که آنها به وسیله سوراخ هایی که دارند به هم متصل شده اند. این نوع از انواع برد الکترونیکی قیمت بالایی دارد و مهمترین مزیت آنها کوچک کردن برد تا اندازه دلخواه است و به همین دلیل در لوازم پیشرفته تر کاربرد دارند.

انواع برد الکترونیکی بر مبنای جنس فیبر

برد الکترونیکی Pcb سخت: در محصولات با ارتعاش بالا نیاز به فیبرهایی است که از استحکام بالایی در برابر شرایط مختلف برخوردار باشند. در این حالت از بردهای الکترونیکی Pcb سخت استفاده می شود. این فیبر با مواد مختلفی تولید می شود که از جنس های آن می توان به فایبرگلاس، نیم فایبر، استخوانی و آلومینیومی اشاره کرد.
برد الکترونیکی Pcb فلکسیبل: Flexible نوعی برد است که انعطاف پذیری بالا و وزن کمی دارد. این برد از یک لایه پلیمر ساخته شده که می توان روی آن قطعات smd مورد نظر را نصب کرد. این بردها دارای قیمت بالایی هستند.
برد الکترونیکی Pcb سخت فلکسیبل: این برد در دو نوع سخت و انعطاف پذیر تولید می شود. این نوع از برد فضای کمی را اشغال می کند و به همین دلیل در صنایع نظامی و غیره کاربرد دارد.

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

همانطور که اشاره شد امروزه تمامی لوازم الکترونیکی و الکتریکی مورد استفاده دارای بردهای الکترونیکی هستند و خرابی در این قطعه می تواند عملکرد کلی دستگاه و یا بخشی از آن را با اختلالات گسترده همراه کند. به همین دلیل می توان حرفه تعمیرات بردهای الکترونیکی را یک شغل مهم و درآمدزا دانست.

با توجه به تنوع بردهای الکترونیکی و پیچیدگی آنها تعمیرات بردهای الکترونیکی امری تخصصی بوده و تعمیرکار برد می بایست از مهارت و دانش کافی برای عیب یابی و تعمیر انواع بردهای الکترونیکی برخوردار باشد.

آموزش تعمیرات برد الکترونیک یکی از دوره هایی است که امروزه به صورت گسترده توسط آموزشگاه های مختلفی در سراسر کشور برگزار می شوند و افراد می توانند با گذراندن این دوره آموزشی ضمن آشنایی با انواع بردهای الکترونیک مهارت لازم برای تعمیرات و عیب یابی انواع بردهای الکترونیکی را به دست آورند.

برای گذراندن دوره های تعمیرات برد ما آموزشگاه فنی برق را به شما پیشنهاد می کنیم. این آموزشگاه به صورت کاملا عملی و تخصصی زیر نظر اساتید با تجربه و متخصص صفر تا صد تعمیرات انواع بردهای الکترونیک را آموزش می دهد.

مجتمع فنی برق بهترین مرکز آموزش تعمیرات برد و دیگر دوره های برق و الکترونیک

آموزشگاه فنی برق یکی از بهترین و معتبرترین مراکز آموزشی برای گذراندن دوره های برق و الکترونیک است که زیر نظر بهترین اساتید علمی و تجربی ایران و در کارگاه های مجهز دوره های آموزشی برق را برگزار می نماید. سطوح علمی دوره های آموزشی این مرکز در بالاترین سطح باشد، و مدرک اعطایی آن که در پایان دوره اعطا می شود، که ابزاری مناسب برای ورود راحت تر به بازار کار به شمار می رود.

این آموزشگاه دوره های آموزشی متعددی را برگزار می نماید، برخی از پرطرفدارترین دوره های آموزشی فنی برق که همه ساله کارآموزان بسیاری در آن ثبت نام می نمایند عبارتند از:

آموزش پکیج دیواری
آموزش کولر گازی
آموزش تعمیرات موبایل و لپ تاپ
آموزش plc
آموزش ایسیو خودرو
آموزش هوشمند سازی ساختمان
آموزش دوربین مدار بسته و غیره

آموزش پکیج دیواری دوره ای با بازار کار و درآمد عالی

آموزش پکیج دیواری دوره ای کاربردی و تخصصی می باشد که امروزه با توجه به افزایش تقاضا برای نصب پکیج دیواری و جایگزینی پکیج دیواری به جای دیگر سیستم های گرمایشی از بازار کار عالی برخوردار می باشد. این دوره آموزشی شامل آموزش نصب پکیج و آموزش تعمیرات پکیج می باشد.

در دوره نصب پکیج دیواری به صورت کاملا عملی کلیه مراحل و نکات مربوط به نصب صحیح پکیج دیواری آموزش داده می شود. در دوره آموزش تعمیرات پکیج نیز به صورت کاملا تخصصی کلیه مشکلات پکیج دیواری و طریقه عیب یابی و تعمیر آن آموزش داده می شود. کارآموزان در پایان دوره پکیج دیواری به متخصص حرفه ای پکیج دیواری تبدیل شده و می توانند انواع برندهای پکیج دیواری را نصب و تعمیر نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های آموزشی این آموزشگاه، همچنین اطلاع از تعرفه و نحوه ثبت نام در آنها می توانید به وب سایت رسمی مجتمع فنی برق به آدرس اینترنتی https://fannibargh.com/ مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان نیز با شماره 02166121029 تماس حاصل نمایید.

آدرس آموزشگاه: تهران، میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، بعد از چهار راه فرصت شیرازی نبش کوچه مستعلی، پلاک 2، طبقه اول

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول