اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

علت کند شدن گوشی چیست و چگونه سرعت گوشی را افزایش دهیم؟

علت کند شدن گوشی چیست؟ چگونه سرعت گوشی را افزایش دهیم؟ این سوالاتی است که بسیاری از کاربران گوشی به دنبال پاسخ آن هستند. پایین بودن سرعت گوشی یکی از مشکلات متداول در گوشی موبایل است که افراد بنا به دلایل گوناگونی با آن مواجه می شوند. در این مطلب همراه ما باشید تا به بررسی مشکلات کندی گوشی و راه حل های رفع آن بپردازیم.

علت کند شدن گوشی چیست و چگونه سرعت گوشی را افزایش دهیم؟

افت سرعت گوشی یکی از مشکلات عمده ای است که تعداد زیادی از دارندگان تلفن همراه پس از یک مدت با آن مواجه می شوند. عوامل گوناگونی منجر به پایین آمدن سرعت گوشی و کند شدن آن می شوند برخی از این عوامل مربوط به نرم افزار موبایل و برخی دیگر مربوط به عوامل سخت افزاری است. در ادامه متن به بررسی این عوامل پرداخته و راه حل هایی را برای رفع مشکلات سرعت گوشی موبایل ارائه می دهیم.

دلایل نرم افزاری افت سرعت گوشی و راه حل رفع آن

از مهمترین دلایل کندی سرعت گوشی تلفن همراه و راه های رفع این مشکل می توان به این موارد اشاره کرد:

پر شدن حافظه:  از آنجایی که سرعت انتقال فایل به حافظه nand ارتباط مستقیمی با فضای خالی حافظه دارد در نتیجه پر شدن آن می تواند بر سرعت گوشی تلفن همراه شما تاثیر منفی داشته باشد. خوشبختانه اندروید در نسخه های جدید خود، در این مورد اعلام هشدار کرده و برنامه ای را برای حذف فایل های اضافی در اختیار کاربران قرار داده است.

بنابراین توصیه می کنیم به بخش تنظیمات گوشی رفته و برنامه های اضافی گوشی که از آن استفاده نمی کنید حذف نمایید. همچنین حافظه کش گوشی را پاک کنید و با این کار فضای خالی گوشی را افزایش دهید.

گاهی نیز به دلیل سن بالای حافظه تلفن مقداری از فضا درگیر اپلیکیشن های پاک شده می شود و این مورد نیز با نام گسستگی یا fragmentation شناخته می شود که بر روند سرعت دستگاه تلفن تاثیر دارد.

بروز رسانی سیستم: یکی از موارد مهمی که می تواند علت کندی سرعت گوشی شما شود بروز رسانی های ناهماهنگ با گوشی شماست. این بروز رسانی می تواند در حوزه  اپلیکیشن ها و یا سیستم عامل تلفن همراه شما انجام شود. در هر دو صورت استفاده از این بروزرسانی ها باعث می شود که استفاده بیش از اندازه و فشار کاری بیشتری به قطعات گوشی وارد شود و در نتیجه این اقدام افت سرعت گوشی رخ می دهد.

دلایل سخت افزاری افت سرعت گوشی و راه حل رفع آن

از مهمترین دلایل سخت افزاری کند شدن سرعت گوشی تلفن همراه می توان به این موارد اشاره کرد:

فرسودگی و پیر شدن حافظه: حافظه تلفن همراه نیز همانند سایر قسمت ها یک قطعه است که دارای طول عمر معین و مفیدی می باشد، و پس از آن کم کم از توان این قطعه کاسته شده و همین موضوع بر سرعت گوشی تلفن همراه شما تاثیرگذار است. معمولا عمر مفید حافظه های تلفن همراه بین دو الی سه سال می باشد و کم یا بیشتر شدن این عمر به نحوه استفاده از تلفن و حافظه آن بستگی دارد.

باتری معیوب: باتری تلفن همراه نیز  عمر معینی دارد و پس از یک دوره معین بازدهی آن کمتر می شود و میزان زیادی از شارژ دریافت شده آن به گرما تبدیل می شود. در این حالت گرمای تولید شده بر سرعت پردازنده تلفن همراه تاثیرگذار است و باعث افت سرعت گوشی در آن می شود، و اگر این مسئله در دراز مدت ادامه داشته باشد حتی می تواند به پردازنده مرکزی تلفن نیز آسیب های جدی وارد کند.

تلفن همراه وسیله ای است که از قطعات متعدد تولید شده و عدم کارایی مناسب هر قطعه می تواند بر عملکرد کلی دستگاه و سرعت آن تاثیر منفی داشته باشد. به غیر از تعداد محدودی از مشکلات نرم افزاری تلفن همراه، عمدتا تعمیر کلی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری سرعت گوشی تنها از عهده تعمیرکاران زبده و یا کسانی که دوره آموزش تعمیر موبایل را سپری کرده اند، برمی آید و در نتیجه برای انجام آنها نمی توان به صورت شخصی اقدام کرد زیرا در این صورت به احتمال زیاد آسیب های جدی به تلفن همراه مورد نظر وارد می شود.

 

خوشبختانه امروزه آموزشگاه های متعددی دوره های آموزش تعمیرات موبایل را برگزار کرده و به صورت تخصصی صفر تا صد تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری موبایل را آموزش می دهند. بنابراین توصیه می کنیم پیش از اقدام به تعمیرات موبایل در دوره های موبایل آموزشگاهی معتبر ثبت نام نمایید. توصیه ما شرکت در دوره های تعمیرات موبایل آموزشگاه فنون برق است. زیرا این آموزشگاه به صورت کاملا عملی و زیرنظر اساتید مجرب صفر تا صد جدیدترین سرفصل های مربوط به تعمیرات موبایل را آموزش می دهد.

آموزشگاه فنون برق بهترین آموزشگاه برق و الکترونیک در ایران

آموزشگاه فنون برق زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور و به صورت تخصصی با هدف تربیت نیروی متخصص جهت ورود به بازار کار مشاغل فنی  دوره های متعددی را در زمینه برق و الکترونیک برگزار می نماید.

آموزش کولر گازی، آموزش تعمیرات برد، آموزش پکیج دیواری، آموزش هوشمند سازی ساختمان، آموزش برق ساختمان و صنعتی برخی از مهم ترین دوره های این آموزشگاه است. این آموزشگاه در تلاش است تا کلیه علاقه مندان به مشاغل فنی از سراسر کشور بتوانند در دوره های این آموزشگاه ثبت نام نمایند. لذا خوابگاه هایی را برای کارآموزانی که ساکن شهر تهران نیستند تدارک دیده است همچنین دوره های آموزشی را در ساعات منعطف برگزار می نماید.

آموزش کولر گازی دوره ای با درآمد و بازار کار عالی

آموزش کولر گازی از جمله پرطرفدارترین دوره های آموزشی در آموزشگاه فنون برق است که با توجه به بازار کار و درآمد عالی افراد شاغل در این حوزه هر هفته کارآموزان بسیاری در این دوره ثبت نام کرده و خود را برای ورود به بازار کار کولر گازی آماده می کنند.

این دوره آموزشی شامل آموزش تعمیر کولر گازی و آموزش نصب کولر گازی می باشد. در دوره تعمیرات کولر گازی به صورت کاملا عملی کلیه مشکلات کولر گازی بررسی و نحوه عیب یابی و تعمیر آن آموزش داده می شود. در دوره آموزش نصب کولر گازی نیست به صورت مرحله به مرحله و کاملا عملی طریقه نصب کولر گازی و نکات مهم نصب آموزش داده می شود.

کارآموزان در پایان دوره کولر گازی به متخصص حرفه ای کولر گازی تبدیل شده و می توانند انواع برندهای کولر گازی را نصب و عیب یابی نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزشی این آموزشگاه، ثبت نام و بهره مندی از تخفیف های ویژه به آدرس فنون برق به نشانی https://fonoonbargh.com/ مراجعه کرده یا با شماره 02166576476 تماس حاصل نمایید.

آدرس آموزشگاه فنون برق: میدان انقلاب خیابان کارگر شمالی 100 متر بالاتر از میدان انقلاب روبروی ورودی پارکنیگ مهرسان پلاک 2 طبقه اول

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول