اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

روایتی از اقدام به خودسوزی یک جانباز در کرمانشاه

رییس بنیاد شهید استان کرمانشاه گفت: روز گذشته جانباز میانکوهی بدون اینکه حرفی به خانواده اش بزند مقابل ساختمان بنیاد شهید کنار یک ساختمان مخروبه، بنزین روی خودش ریخت و اقدام به خودسوزی کرد.

روایتی از  اقدام به خودسوزی یک جانباز در کرمانشاه

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، روز گذشته یکی از جانبازان کشورمان مقابل ساختمان بنیاد شهید کرمانشاه اقدام به خودسوزی کرد که متأسفانه ساعتی بعد نیز در بیمارستان از دنیا رفت.

در همین رابطه با حجت الاسلام عسکری رییس بنیاد شهید استان کرمانشاه گفت‌و‌گو کردیم و از او خواستیم در مورد این واقعه دردناک توضیحاتی بدهد.

وی گفت: این جانباز عزیز جهانگیر آزادی میانکوهی نام داشت که به سال 1343 متولد شده بود و مهر سال 63 در منطقه میمک از ناحیه سر دچار مجروحیت می شود. او در جنگ سرباز ارتش بود و این مجروحیت باعث شد دچار مشکلاتی شود.

عسکری افزود: جهانگیر آزادی میانکوهی دو فرزند داشت و با 15 درصد جانبازی معیشت بگیر بنیاد شهید هم بود. وی چند روز قبل از این ماجرا به بنیاد شهید مراجعه کرد و درخواست وام داد اما چون هنوز هشت میلیون از بازپرداخت وام قبلی اش باقی مانده بود به لحاظ قانونی نمی توانستیم با درخواستش موافقت کنیم. همکاران ما به او گفته بودند اگر برای درمان این مبلغ را می خواهی ما 100 درصد هزینه درمانت را می دهیم.

وی اظهار داشت: بعد از بررسی پرونده اش تصمیم گرفتیم او را به صندوق دیگری معرفی کنیم تا با درخواست وامش موافقت کنند. این موافقت هم انجام شد و قرار بود این جانباز عزیز برود یک ضامن ایثارگر بیاورد، اما رفت و دیگر هیچ خبری از او نشد.

رییس بنیاد شهید استان کرمانشاه بیان داشت: روز گذشته جانباز میانکوهی بدون اینکه حرفی به خانواده اش بزند مقابل ساختمان بنیاد شهید کنار یک ساختمان مخروبه بنزین روی خودش ریخت و اقدام به خودسوزی کرد. بعد از این کار خود را داخل جدولی کنار خیابان انداخت و کسبه اطراف به محض مطلع شدن او را به بیمارستان منتقل می کنند. 

وی ادامه داد: بنده هم حدود 20 دقیقه بعد خود را به بیمارستان رساندم تا از نزدیک پیگیر درمانش شوم اما متأسفانه دقایقی بعد از بستری در بیمارستان به علت 100 درصد سوختگی فوت کرد. 

عسکری گفت: این جانباز عزیز مشکلات روحی نیز داشت و به بیماری افسردگی مبتلا بود. او سابقه بستری در بیمارستان فارابی کرمانشاه را نیز داشت. اگرچه بنیاد شهید آنچه در توانش بود برای او مضایقه نکرده بود اما ما عمیقا از این موضوع متأسف هستیم و حتما تمام تلاش خود را می کنیم تا دیگر شاهد چنین واقعه تلخی نباشیم. 

در پی این واقعه سعید اوحدی که به تازگی به ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شده اولین دستور سازمانی خود را در ارتباط با این اتفاق تلخ صادر کرد و همان دیروز هیئتی را برای بررسی چگونگی درگذشت این جانباز راهی کرمانشاه کرد. 

همچنین روابط عمومی بنیاد شهید طی بیانیه ای اعلام کرد: به محض اطلاع رییس این نهاد از وقوع حادثه ضمن اعزام یک هیئت بررسی، بر همکاری با مسئولان قضایی و اجرایی و نظارتی برای تهیه یک گزارش شفاف از این اتفاق تاکید کرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول