اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پیش‌بینی جذب 3250 دانشجوی جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کردستان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 3 هزار و 250 دانشجوی جدید در سال‌تحصیلی جدید در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در سطح استان جذب شود.

پیش‌بینی جذب 3250 دانشجوی جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کردستان

محمدلطیف شیردل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاه تولید است و هدف آن تربیت کارآفرین و نیروی کار است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای قبل از انقلاب نیز در این استان وجود داشته، اما در حد بسیار محدودی و نه به اسم دانشگاه، بعد از انقلاب این بخش توسعه پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کردستان افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حال حاضر در استان 5 زیرمجموعه شامل دانشگاه یزدان‌پناه سنندج، دخترانه سنندج، دختران و پسران سقز و آموزشگاه فنی و حرفه‌ای بانه دارد و در راستای جذب و آموزش نیروهای تحصیلکرده و کارآفرین خدمات ارائه می‌کند.

ارائه 37 رشته در دو مقطع کاردانی و کارشناسی

وی خاطرنشان کرد: در این دانشگاه در 22 رشته کاردانی و 15 رشته کارشناسی در سطح استان دانشجو پذیرش می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کردستان تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت‌نام در رشته مورد علاقه خود اقدام کنند.

شیردل افزود: برای مقطع کارشناسی فرصت زمان تعیین شده تا پایان اردیبهشت‌ماه بود که با توجه به شرایط پیش آمده در زمینه شیوع کرونا این بازه زمانی تمدید شده است.

فرصت ثبت‌نام در مقطع کارشناسی تمدید شد

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند از 25 تا 31 خرداد با مراجعه به سایت سنج نسبت به ثبت‌نام در یکی از رشته‌های کارشناسی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: سال‌تحصیلی جاری هم 3 رشته جدید شامل طراحی دوخت، گرافیک به مقطع کارشناسی این دانشگاه در استان اضافه شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کردستان هدف‌گذاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در پذیرش دانشجو برای سال‌تحصیلی پیشرو را 2 هزار و 180 دانشجو در مقطع کاردانی و یک‌هزار و 170 دانشجو در مقطع کارشناسی عنوان کرد: در مجموع 3 هزار و 250 دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در 5 مرکز فنی و حرفه‌ای در سطح استان پذیرش خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 70 درصد از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به صورت عملی انجام می‌شود در شرایط کرونایی امروز سعی شده این آموزش‌ها از طریق سیستمی و الکترونیکی به دانشجویان ارائه شود و قطعا این روند با اتخاذ بهترین ساز و کارها در ادامه و تا ریشه‌کن شدن ویروس کرونا و به حالت عادی بازگشتن وضعیت دانشگاه‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه گرایش آموزش عالی در کشورهای پیشرفته به سوی حرفه‌ای‌گری است، گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای بهترین نوع سرمایه‌گذاری در دستیابی به توسعه است به همین منظور دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان برنامه‌های خود را در راستای ارتقای برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های مهارتی پایه‌گذاری کرده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول