اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

پیوندهای ماهواره‌ای سیستم ناوبری بیدو آزمایش می‌شود

آزمایشات مرکز کنترل ماهواره Xi'an نشان داده است که پیوندها در بین سامانه ناوبری بیدو پایدار است تا اطمینان حاصل شود که صورت فلکی طبق برنامه ریزی تکمیل می‌شود.

پیوندهای ماهواره‌ای سیستم ناوبری بیدو آزمایش می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، آزمایشات مرکز کنترل ماهواره Xi'an نشان داده است که پیوندها در بین سامانه ناوبری بیدو پایدار است تا اطمینان حاصل شود که صورت فلکی طبق برنامه ریزی تکمیل می‌شود.

یوان یونگ، مهندس ارشد مرکز کنترل گفت: این آزمایشات نشان داد که پیوندهای بین ماهواره‌ای پاسخگوی خواسته‌های ساخت سیستم جهانی است.

وی ادامه داد: این تست‌ها که بیش از دو سال به طول انجامید، ۲۹ ماهواره از سیستم BDS-۳ را در بر می‌گیرد.

سامانه ناوبری بِیدو یا سامانه ماهواره‌ای ناوبری بیدو (قطب نما) پروژه‌ای بوسیله چین برای توسعه سامانه ناوبری ماهواره‌ای مستقل است.

از آنجا که ایستگاه‌های زمینی در چین نمی‌توانند به طور مداوم تمام ماهواره‌های BDS را ردیابی و کنترل کنند، پیوندهای بین ماهواره‌ای به برقراری ارتباط بین آنها کمک می‌کند.

دستورالعمل ارسال شده توسط مرکز کنترل به یک ماهواره در صورت فلکی به همه منتقل می‌شود.

در دهه ۱۹۹۰، چین شروع به توسعه سیستم ناوبری خود با نام اصطلاح چینی برای صورت فلکی Big Dipper کرد و در سال ۲۰۱۲ سرویس منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه را آغاز کرد.

در حال حاضر تمام ماهواره‌های BDS-۱ نسل اول به پایان رسیده‌اند و در مجموع ۵۴ ماهواره BDS-۲ و BDS-۳ به فضا فرستاده شده‌اند. سیستم BDS-۳ از ۳۰ ماهواره تشکیل شده است.

چین در نظر دارد آخرین ماهواره BDS-۳ را در ماه ژوئن به اتمام برساند تا ساخت این صورت فلکی را انجام دهد و موقعیت‌های دقیق، قابل اطمینان، پیمایش و زمان بندی را در سرتاسر جهان ارائه دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول