اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

دستورالعمل روند اجرایی نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه آزاد ابلاغ شد/ آغاز ثبت نام از هفته آینده

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد دستورالعمل روند اجرایی نقل و انتقال دانشجویی در نیمسال اول سال تحصیلی 1400-1399 این دانشگاه را ابلاغ کرد.

دستورالعمل روند اجرایی نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه آزاد ابلاغ شد/ آغاز ثبت نام از هفته آینده

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دستورالعمل روند اجرایی نقل و انتقال دانشجویی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را به رؤسای استان‌ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی (سما) دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

براساس این دستورالعمل ثبت درخواست دانشجویان متقاضی میهمانی یا انتقال از تاریخ  ۲۵ خرداد ۹۹ لغایت ۳۱ تیر ۹۹  از طریق سامانه منادا انجام می‌شود.

واحدهای دانشگاهی به شیوه‌های مقتضی از جمله اعلام در سامانه آموزشی، نصب اطلاعیه در تابلو اعلانات در خصوص تاریخ میهمانی و انتقال به دانشجویان اطلاع رسانی کنند و یادآور شوند که ثبت درخواست تنها از طریق سامانه منادا به آدرس https://www.monada.iau.ir امکان‌پذیر است.

به منظور اعمال ظرفیت پیشنهادی ورود و خروج، در رشته محل‌های دانشگاهی برای متقاضیانی که در نیمسال اول سال تحصیلی ۴۰۰-۹۹ از طریق ضابطه میهمانی همترازی در سامانه منادا ثبت درخواست خواهند کرد، به اطلاع می رساند، واحدهای دانشگاهی موظفند حداکثر تا تاریخ ۱۵ تیر ۹۹ با مراجعه به سامانه مدیریت نقل و انتقال دانشجویی، نسبت به اعمال ظرفیت پیشنهادی ورود و خروج در هر رشته اقدام کنند. محدودیت تعداد دانشجویان ورودی و خروجی در هر واحد دانشگاهی براساس ظرفیت های اعلامی واحد دانشگاهی در نظر گرفته می شود.

در این دستورالعمل تأکید شده: به منظور تسریع در تعیین تکلیف درخواست های دانشجویان متقاضی میهمانی و انتقال، واحدهای دانشگاهی مبدا و مقصد موظفند روند اجرایی پاسخگویی را پس از دریافت درخواست دانشجو از طریق سامانه منادا، حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت انجام دهند.

مسئولیت احراز شرایط عمومی شیوه نامه، بررسی مسائل آموزشی، منع ادامه تحصیل و مدارک تأیید شده در سامانه بر عهده مرجع تأیید کننده است، لذا قبل از تأیید هر مرحله از روند رسیدگی به درخواست، سوابق آموزشی و مدارک مربوطه به دقت بررسی شود.

در این دستورالعمل آمده است به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا درخواست میهمانی دانشجویانی که دارای بیماری های زمینه ای می باشند در کمیسیون پزشکی استان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تسهیلات میهمانی به شهر محل سکونت پیش بینی شده که این مورد نیز با توجه به احتمال برگزاری کلاسها به صورت الکترونیکی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ مورد توجه خاص قرار گیرد.

درخواست انتقال یا میهمانی دانشجویان براساس شیوه نامه ضوابط انتقال یا میهمانی براساس ازدواج به شهر محل سکونت همسر، صرفاً پس از بررسی و احراز صحت مدارک محل سکونت از جمله گواهی اشتغال به کار همسر، سند منزل یا اجاره نامه معتبر همسر قابل بررسی و اقدام است.

با توجه به اینکه تعدادی از واحدهای دانشگاهی دارای چند کاربر (علوم و تحقیقات، پردیس خودگردان، بین الملل) جهت ورود به سامانه است، به منظور یکپارچه‌سازی و تسهیل دسترسی به سامانه در اسرع وقت نسبت به معرفی یک کاربر و اعلام واحدهای زیرمجموعه آن واحد دانشگاهی اقدام کنند.

در این بخشنامه تأکید شده است که به منظور فراهم آمدن حداکثر تسهیلات برای دانشجویان، روند انجام امور در سامانه منادا به نحوی طراحی شده که نیازی به تردد دانشجو بین واحدهای دانشگاهی مبداء و مقصد جهت انجام درخواست خود نباشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول