اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

عرضه تجاری کیت‌هایی برای استخراج RNA از بیماران مبتلا به کرونا

یک شرکت هندی، کیت تشخیصی به بازار عرضه کرده که با استفاده از آن می‌توان مقدار قابل توجهی از RNA ویروس کرونا را از فرد مبتلا استخراج کرد.

عرضه تجاری کیت‌هایی برای استخراج RNA از بیماران مبتلا به کرونا

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از ستاد ویژه فناوری نانو، شرکت آگاپه داینستیکس (Agappe Diagnostics) کیت تشخیصی به بازار عرضه کرده که با استفاده از آن می‌توان RNA بیمار را با استفاده از نانوذرات مغناطیسی جداسازی کرد.

این کیت تشخیص طبی مبتنی بر نانوذرات مغناطیسی بوده که می‌توان برای تشخیص ویروس کووید ۱۹ استفاده شود. در توسعه این کیت، موسسه علوم پزشکی و فناوری سری چیترا ترونال و موسسه DTS همکاری داشته‌اند.

این کیت تشخیصی بسیار ارزان و سریع می‌تواند برای شناسایی افراد آلوده به ویروس کووید ۱۹ استفاده شود و در نتیجه به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کمک کند.

در ابتدا، این کیت توسط SCTIMST و به رهبری آنوپکومر تکووتلی توسعه داده شده اما در ماه آوریل ۲۰۲۰ این فناوری به شرکت آگاپه داینستیکس منتقل شد و در حال حاضر، این کیت توسط شرکت آگاپه به بازار عرضه می‌شود.

این محصول به‌طور مستقل توسط موسسه ملی ویروس‌شناسی به‌منظور جداسازی RNA ویروس کووید ۱۹ مورد تایید قرار گرفته است. سازمان کنترل استاندارد مرکز داروها، برای تجاری‌سازی این کیت تاییدیه لازم را نیز صادر کرده است. این کیت می‌تواند برای استخراج RNA به‌منظور استفاده در دستورالعمل‌های مختلف تشخیص ویروس کووید ۱۹ به کار رود.

این یک فناوری نوآورانه برای جداسازی RNA با استفاده از نانوذرات مغناطیسی است که در نهایت می‌توان RNA بیمار را از نمونه گرفته شده استخراج کرد. دانه‌های حاوی نانوذرات مغناطیسی به RNA ویروس متصل شده و هنگامی که در معرض میدان مغناطیسی قرار می‌گیرند، RNA بسیار تمیز و غلیظ جداسازی می‌شود.

از آنجایی که حساسیت روش به مقدار کافی RNA ویروس بستگی دارد، این نوآوری شانس شناسایی موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

تخمین زده می‌شود که هند طی شش ماه آینده بتواند ۸۰۰ هزار کیت RNA در ماه را تولید کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول