اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اعتبارات مقابله با ریزگرد باید متمرکز شود

رئیس اداره بیابان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه هیچ اعتبارات استانی برای اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی اختصاص داده نشده است، گفت: مسئولان باید از اعتبارات استانی برای مقابله با این تهدید، منابع طبیعی را به صورت ویژه‌تر یاری کنند.

اعتبارات مقابله با ریزگرد باید متمرکز شود

صادق آبروش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به وظایف اداره بیابان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم اظهار کرد: مطالعه طرح‌های بیابان‌زدایی، مدیریت جنگل‌های دست‌کاشت، اجرای عملیات نهال‌کاری و نظارت بر اجرای این عملیات و نظارت عالی بر حفظ و قرق عرصه‌هایی که در سنوات گذشته نهال‌کاری شده است مهم‌ترین وظایف این اداره را تشکیل می‌دهد که منجر به حفظ و احیای پوشش گیاهی در اراضی بیابانی و حفظ خاک استان قم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رسالت و خدمات گسترده و بسیاری توسط اداره بیابان درحال دنبال شدن است، اضافه کرد: با وجود اهمیت فعالیت‌های این اداره، امروزه در اجرای برنامه‌های اداره با چالش‌ها و مشکلاتی روبرو هستیم.

رئیس اداره بیابان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: از مهم‌ترین چالش‌های این اداره کمبود نیروی انسانی و تخصیص نیافتن اعتبار لازم برای نظارت مقیم است که عملکرد اداره بیابان را مورد شعاع قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی، تنوع و پراکندگی سطح عرصه و نبود وسایل نقلیه رسالت نظارت بسیار دشوار و گاهی نشدنی است به همین علت امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد بسترسازی و تامین زیرساخت‌های مورد برای انجام رسالت نظارت باشیم.

آبروش تصریح کرد: تامین اعتبارات از محل اسناد خزانه موجب افزایش هزینه‌های اجرای پروژه می‌شود و این یکی از مشکلات پیش‌رو است چراکه پیمانکاران با توجه به طولانی بودن زمان پرداخت، رقم‌های بالاتری را برای انجام امور خود مطالبه می‌کنند و در نتیجه هزینه اجرا افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه هیچ اعتبارات استانی برای اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی اختصاص داده نشده است، عنوان کرد: امیدواریم با توجه به وضعیت نامناسب بیابان‌ها و مساحت قابل توجه عرصه‌های در آستانه بیابانی شدن و ناچیز بودن سطح عملیات اجرایی در مقابل روند صعودی بیابانی شدن قم، مسئولان استانی از اعتبارات استانی نیز برای مقابله با این تهدید اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان را به صورت ویژه‌تر یاری کنند.

آبروش با بیان اینکه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در خط مقدم مقابله با ریزگردها قرار دارد، گفت: منابع طبیعی تنها مرجعی است که در راستای اجرای پروژه‌های بیولوژیک فعالیت می‌کند به همین علت انتظار می‌رود اعتبارات استانی مقابله با ریزگردها در این مجموعه تخصصی متمرکز شود.

انتهای پیام/78023/آ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول