اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نخستین مرکز نوآوری تخصصی در قزوین آماده افتتاح است

نخستین رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: ایجاد نخستین مرکز نوآوری تخصصی در محل پارک به بهره برداری رسیده و آماده افتتاح آن در سفر دکتر ستاری به قزوین هستیم و امیدواریم حمایت‌های مالی و معنوی از ایده‌های فناورانه و استارت‌آپ‌ها داشته باشیم.

نخستین مرکز نوآوری تخصصی در قزوین آماده افتتاح است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مصطفی مافی رئیس پارک علم و فناوری قزوین صبح امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: پارک علم و فناوری قزوین در سال ۹۰ در منطقه شمال غربی قزوین شکل گرفته و ۷۳ شرکت رشدی، ۲۴شرکت رشد یافته  ۱۸۰ محصول فناورانه در داخل پارک عرضه شده است‌.

وی افزود: ۷۴ شرکت دانش بنیان در کل استان فعال است که یک درصد شرکت‌های دانش بنیان را تشکیل می‌دهد که محل ثبت این شرکت‌ها در قزوین است که البته با توجه به نزدیکی به تهران، پیش‌بینی می‌شود داخل استان ۱۵۰ شرکت وجود داشته باشد که در آمار تهران و البرز بیان شده است.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین ادامه داد: استان قزوین دانشگاهی است که دارای دشت وسیع گیاهان دارویی، ۱۵شهرک و ناحیه صنعتی است و ۱۳ درصد صنایع کوچک استان و یک درصد دانش بنیان کشور در استان مستقر است.

مافی با اشاره به چالش‌های پارک علم و فناوری قزوین اشاره کرد و ادمه داد: فقدان صنایع تبدیلی و فرسوده بودن صنایع، بهره وری پایین در حوزه کشاورزی، عدم مدیریت صحیح منابع آبی و فرسوده بودن بخش قابل توجه صنایع استان از جمله چالش‌ها است.

وی در ادامه به اهم اقدامات پرداخت و تصریح کرد: ایجاد اولین مرکز نوآوری تخصصی در محل پارک به بهره برداری رسیده و آماده افتتاح آن در سفر دکتر ستاریبه قزوین هستیم و امیدواریم حمایت‌های مالی و معنوی از ایده‌های فناورانه و استارت‌آپ‌ها داشته باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین بیان کرد: ایجاد شبکه نوآوری را در استان آغاز کردیم که ۲۰ درصد پیشرفت داشته است که از جمله ویژگی ‌آن می‌توان به ارائه دهنده آمار دقیق از زیست بوم آوری استان در قالب داشبرد مدیریتی اشاره کرد و امیدواریم این شبکه را در اواسط سال‌جاری راه‌اندازی کنیم.

مافی با بیان اینکه تمامی شرکت‌های دانش بنیان در یک درگاه در اختیار کسانی که به استان مراجعه می‌کنند قرار می‌گیرد، یادآور شد: ما موفق شدیم مجوز ایجاد راه‌اندازی چشمه نور را اخذ کنیم و برنامه‌های آن در حال پیگیری است و در صورت تحقق آن شاهد تعاملات بین‌المللی در حوزه علم و فناوری خواهیم بود و سهم دانش بنیان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: این چشمه ابزاری برای کشف ناشناخته‌ها استفاده می‌شود، ویروس کرونا ناشناخته است، با رصد چشمه‌های نور دنیا می‌توان مشاهده کرد که تمام پروژه‌ها متوقف شده و به این موضوع توجه شده است؛ با توجه به اینکه در داخل کشور این ابزار را نداریم، نیازمند این هستیم دیگران به این دانش دست یافته و در واقع دانش دست دوم خود را به ما ارائه دهند.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین مطرح کرد: در حال حاضر دوساختمان در اختیار پارک قرار دارد و تا به امروز ۱۱۰ واحد فناور در آن مستقر است؛ از ابتدای سال جاری درخواست زیادی برای استقرار واحد فناوری داشته‌ایم که تلاش داریم بتوانیم زیرساخت پارک را برای واگذاری شرکت‌های دانش بنیان انجام دهیم.

مافی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا راه‌اندازی صندوق پژوهش و نوآوری استان را فراهم آوریم چراکه این صندوق ظرفیت خوبی برای استان است که قزوین جزو سه استانی است که فاقد صندوق است.

وی بیان کرد: کانون خلاقیت در شهرستان‌های استان در سال‌جاری تشکیل می‌شود و باتوجه به اینکه از سه هزار ایده خامی که به محصول تبدیل می‌شود باید استان به مرکز ایجاد این ایده‌ها و نوآوری‌ها تبدیل شود.

رئیس پارک علم و فناوری با بیان اینکه اقداماتی در حوزه کرونا نیز انجام شده است، اذعان کرد: پارک علم و فناوری قزوین در تولید محلول های ضدعفونی اول شد و در حال حاضر ۵ محصول ضدعفونی برای کرونا در داخل پارک تولید می‌شود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول