اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رسیدن به مفاهمه و اقدام مشترک بهترین راهکار برای ساماندهی اجتماعی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی رسیدن به مفاهمه و اقدام مشترک دستگاه های اجرائی مرتبط و نهادهای اجتماعی را بهترین راهکار برای مبارزه با آسیب های اجتماعی و ساماندهی و توانمندسازی اجتماعی عنوان کرد.

رسیدن به مفاهمه و اقدام مشترک بهترین راهکار برای ساماندهی اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داود بهبودی پیش از ظهر امروز در جلسه بحث و بررسی گزارش عملکرد هسته کلیدی «ساماندهی و توانمندسازی اجتماعی» سند تدبیر توسعه استان اظهار کرد: توانمندسازی اجتماعی و مدیریت سکونتگاه های غیررسمی موضوعی بسیار مهم و فرابخشی است که تاکنون تلاش های زیادی در این جهت صورت گرفته است.

وی افزود: اگر موضوعاتی مثل مهاجرت، حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی به عنوان پدیده هایی ناهنجار اتفاق می افتد محصول اقدامات جزئی نگرانه و سطحی و برآیند نظام اداری و اجرایی ما است.

بهبودی تصریح کرد: اگر بتوانیم برای رفع این معضلات عملیات مشترک تعریف کرده و به مفاهمه برسیم خواهیم توانست آنها را مدیریت و کنترل کنیم؛ اما اگر هر دستگاه بر اساس ماموریت‌های متعارف پیشین اقدامی صورت دهد نتیجه چندان مطلوبی حاصل نخواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: هسته کلیدی ساماندهی و توانمندسازی اجتماعی از مهمترین هسته‌های سند تدبیر توسعه به شمار می رود و مجموعه زحمات و اقدامات دستگاه‌های اجرایی و تسهیل‌گران برای پیشبرد پروژه‌های این هسته و بویژه تقویت پایگاه سرمایه اجتماعی در مناطق حاشیه ای تبریز بسیار ارزشمند است.

وی در عین حال خاطرنشان ساخت: در سند تدبیر توسعه بر روی نقاط کلیدی تمرکز می شود و بیشتر به دنبال الگوسازی هستیم؛ البته اگر الگوهایی قابل تعمیم و تکثیر باشد باید با احتیاط اقدامات خود را در سایر جهات و مناطق نیز توسعه داده و به مقابله با آسیب‌های اجتماعی بپردازیم.

توسعه محلی حلقه مفقوده برنامه ریزی توسعه کشور

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی در این جلسه  با اشاره به شکل گیری شورای اجتماعی کشور و ابلاغ دستورالعمل ملی مواجهه منطقی با آسیب‌های بیست گانه اجتماعی اظهار کرد: در ذیل این موضوع ما دقاتر تسهیل گری منطقه ای را برای 6 محله شهر تبریز تعریف کرده ایم.

علی بدرشکوهی ارتقاء مشارکت اجتماعی، ارتقاء سرمایه اجتماعی، توانمندسازی جوامع محلی، بهبود وضعیت اقتصاد خانوار، ترویج الگوی ایرانی، اسلامی مصرف، کار و فعالیت، کاهش آسیب های اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب پذیر را از جمله اهداف برنامه استقرار دفاتر تسهیل و توسعه محلی اعلام کرد.

وی توسعه محلی را حلقه مفقوده برنامه ریزی توسعه کشور خواند و گفت: این خلاء با شکل‌گیری دفاتر تسهیل‌گری به عنوان دیدبان دستگاه‌های مسوول می‌تواند برطرف شود.

در این جلسه نمایندگان دفاتر تسهیل گری محلات ششگانه تبریز به تشریح اقدامات انجام گرفته و بیان دغدغه ها و مسائل موجود پرداختند.

انتهای پیام/60026

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول