اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تجمع ضدصهیونیستی دانشجویان مقابل سفارت ارمنستان در تهران

گروهی از دانشجویان در واکنش به تصمیم ارمنستان برای ایجاد سفارتخانه در سرزمین‌های اشغال‌شده فلسطین، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع ضدصهیونیستی دانشجویان مقابل سفارت ارمنستان در تهران

به گزارش خبرگزاری فارس،  تعدادی از جوانان و دانشجویان انقلابی صبح امروز ( سه شنبه ۲۰ خرداد)، با حضور در مقابل سفارت جمهوری ارمنستان در تهران، از دولت این کشور خواستند در تصمیمش برای تأسیس سفارت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، تجدید نظر کند.

حاضران در این تجمع، با حمل دست‌نوشته‌ها و سر دادن شعارهای ضدآمریکایی و ضد اسرائیلی، در خصوص پیامدهای چنین اقدامی هشدار دادند و با آتش‌زدن پرچم رژیم صهیونیستی، اعتراض خود را به این موضوع نشان دادند.

دولت ارمنستان، اواسط فروردین‌ماه سال جاری، با افتتاح سفارت خود در سرزمین‌های اشغال‌‌شده توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل، به جمع حدود 90 کشوری پیوست که در این رژیم، نمایندگی دیپلماتیک دارند.

 

گزارش تصویری خبرگزاری فارس از این تجمع را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

 

تجمع‌کنندگان در پایان تجمع خود، با قرائت بیانیه‌ای اقدام ارمنستان بابت بازگشایی سفارت در سرزمین‌های اشغالی را محکوم و بر نابودی اسرائیل در آینده‌ای نزدیک تأکید کردند.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

در شرایط کنونی که مردم جهان از یک سو گرفتار ویروس پر ابهام «کویید 19»  گردیده و میان چالش مرگ و زندگی به سر می‌برند و از سوی دیگر چالش‌هایی همچون نژادپرستی در آمریکا و تداوم کشتار انسان‌های بی‌گناه در یمن؛ انسان‌های آزاده و وجدان‌های بیدار را بیش از پیش نگران و ناخرسند ساخته است؛ رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی در موازات جنایت علیه مردم مسلمان فلسطین، تلاش می‌نماید دامنه نفوذ نامشروع خود را در نقاط مهم و استراتژیک مخصوصاً منطقه "قفقاز جنوبی" گسترش دهد و از همین رو مدتی است با حمایت "ترامپ" تروریست، سعی در تحکیم روابط با دولت ارمنستان در همسایگی جمهوری اسلامی ایران را دارد.

تصمیم دولت ارمنستان مبنی بر افتتاح رسمی سفارت در فلسطین اشغالی و اعزام سفیر مقیم به رژیم صهیونیستی در همین راستا اتخاذ گردیده و البته این تصمیم ناموجه با مخالفت صریح و جدی مردم ایران مخصوصاً ارامنه کشورمان و ارکان مهم دولت جمهوری اسلامی ایران از جمله دستگاه سیاست خارجی و مجلس شورای اسلامی مواجه شده است و لذا درخواست قطعی ما این است که همان‌گونه که دولت ارمنستان تا کنون اجرای تصمیم فوق‌الاشاره را به تعویق انداخته است؛ یک‌بار برای همیشه آن را کأ‌ن‌لم‌یکن اعلام نماید.

بی‌شک نوع عملکرد آقای "نیکول پاشنیان" نخست‌وزیر ارمنستان در این خصوص، آزمون مهم و سرنوشت‌سازی برای دولت تازه‌کار و پرمخالف ارمنستان محسوب می‌گردد و اعزام سفیر به فلسطین اشغالی در حقیقت خیانت به فلسطین و کل جهان اسلام محسوب می‌گردد.

لازم است همگان بدانند حساسیت جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت اسلامی نسبت به آرمان فلسطین پس از "انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی از تل‌آویو به بیت‌المقدس" و "شهادت سپهبد سلیمانی به عنوان نماد شهدای قدس" مضاعف گردیده و کوچک‌ترین اقدام خیانت‌آمیز نسبت به فلسطین را از هیچ کشوری و مخصوصاً همسایگانش نمی پذیرند.

در پایان تأکید می‌نماییم سیاست منطقی و اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال رژیم اشغالگر صهیونیستی به‌عنوان مهم‌ترین دشمن جهان اسلام تغییرناپذیر بوده و هرگونه زمینه‌سازی برای افزایش حضور و نفوذ این رژیم در همسایگی ایران، اقدامی خصمانه و ضد ایرانی  ارزیابی شده و در تصمیم‌گیری‌های اساسی کشور در حوزه سیاست خارجی تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول