اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز امتیاز محسوب نمی‌شود/ عدم تلاش مدیران به بهانه تحریم نشانه بی‌لیاقتی است

فرماندار شهرستان دماوند گفت: ما باید جلوی ساخت‌وساز غیرمجاز را از ابتدا بگیریم و اینکه بخواهیم بنایی را پس از ساخت تخریب کنیم امتیاز کاری محسوب نمی‌شود.

تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز امتیاز محسوب نمی‌شود/ عدم تلاش مدیران به بهانه تحریم نشانه بی‌لیاقتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، مهدی حیدری فرماندار شهرستان دماوند در اولین جلسه رسیدگی به ساخت‌وسازهای شهرستان، اظهار کرد: تمام مدیران و دستگاه‌ها باید قبل از اینکه بنایی در زمین غیرمجاز ساخته شود جلوی آن را بگیرند.

وی با بیان اینکه ساخت‌وساز و نحوه برخورد و آن به دو صورت است، ادامه داد: نحوه جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز به صورت استانی و شهرستانی است که در استان یک سری قوانین به صورت استانی تصویب شده و به شهرها و شهرستان‌ها ارائه می‌شود بدون در نظر گرفتن شرایط آن شهر که در این خصوص باید در شهرها و شهرستان‌ها خود یکسری قوانین برای جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز اعمال شود.

فرماندار دماوند افزود: همیشه ساخت‌وسازکاران  یک قدم جلوتر از مجریان قانون هستند به دلیل اینکه هم توان مالی و هم تجهیزات بالاتری از مجریان در اختیار دارند و گاهاً در حاشیه شهرها و روستاها به دلیل نسبت فامیلی و یا آشنا بودن از جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز چشم پوشی می‌شود و همین امر باعث شده که امروزه ما شاهد کم شدن زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها باشیم.

حیدری بیان کرد: از دیگر توجیحاتی که مردم برای ساخت‌وساز در زمین‌های کشاورزی و باغات دارند این است که زمین زیرساخت مناسب برای کشاورزی را ندارد و یا اینکه این زمین وارثی است.

وی اضافه کرد: مدیران شهرستانی وظیفه دارند بسته‌های تشویقی ویژه را برای کشاورزان و باغداران در نظر گیرند تا مردم اشتیاق لازم را برای کار کردن داشته باشند و حتی باعث شود پذیرای کشاورزانی از شهرستان‌های همجوار باشیم.

فرماندار دماوند با بیان اینکه تخریب ساخت‌وساز اصلاً کار شایسته‌ای نیست، گفت: اگر مدیر و مسؤولی از تعداد تخریبات خود بگوید اصلا کار با افتخاری انجام نداده به دلیل اینکه زیرساخت‌های اولیه او برای جلوگیری از ساخت‌وساز غلط بوده و در نهایت به تخریب رسیده است که این کار از نظر من یک نمره منفی در کارنامه عملکرد او است و من از تمام مدیران، دهیاران و شهردارها می‌خواهم قبل از اینکه کار به تخریب برسد حتماً گزارش دهند.

حیدری یادآور شد: نقش جهاد کشاورزی در تشویق موضوعات کشاورزی و باغداری بسیار مؤثر بوده و شرایط آب و هوای دماوند با بقیه شهرستان‌ها بسیار متفاوت است و می‌تواند تولیدکننده انبوه در سطح کشور باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیرانی که از بالادستی‌ها خود مطالبه گری درست برای رونق و پیشرفت شهرستان ندارند و می‌خواهند در دوره خدمت خود خوش خدمتی کنند و برای کار نکردن خود توجیحاتی از قبیل تحریم‌ها و کمبود بودجه می‌آورند از نظر ما مدیران بی‌لایق هستند که حتماً با آن‌ها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول