اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افزایش ۶درصدی کالا‌ی اساسی موجود در بنادر/رشد ۲۴ درصدی حمل جاده‌ای کالای اساسی

دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی، گزارش آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی و حمل آن به مقاصد داخلی در بازه زمانی ابتدای فروردین تا سوم خرداد سال جاری را ارایه کرد.

افزایش ۶درصدی کالا‌ی اساسی موجود در بنادر/رشد ۲۴ درصدی حمل جاده‌ای کالای اساسی

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ‌پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس این گزارش نیاز سالیانه کشور به کالاهای اساسی ۲۰ میلیون تن است که از این میزان ۷۸ درصد متعلق به بخش خصوصی، ۱۳ درصد متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام و ۸ درصد مربوط به شرکت بازرگانی دولتی است.

همچنین مجموع موجودی کالاهای اساسی در بنادر کشور ۴.۱ میلیون تن برآورد شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۶ درصد افزایش داشته است. انباشت کالاهای اساسی از ابتدای سال، روند ثابتی داشته است.

 بر اساس این گزارش بندر امام خمینی (ره) بیشترین سهم را در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی دارد، طی این مدت میزان تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی از این بندر ۴.۶ میلیون تن، کالاهای نفتی۱.۴ میلیون تن و موجودی کالاهای اساسی۲.۹ میلیون تن (حداکثر 3.1میلیون تن) بوده است.

بر این اساس ظرفیت شناورهای در حال تخلیه ۵۰۰ هزار تن، شناورهای منتظر تخلیه در لنگرگاه ۱.۱ میلیون تن (عمده در بندر امام خمینی «ره») و متوسط خروج کالاهای اساسی ۴۱هزار و ۱۷۱ تن در روز است.

میزان حمل جاده‌ای کالاهای اساسی نیز روزانه ۳۶ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین میزان حمل ریلی کالاهای اساسی روزانه ۴هزار و ۵۰۰ تن بوده که نسبت به سال گذشته، ۱۳۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول