اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

جوان‌مردی ویژگی بارز جامه باستانی کار است/ چشم امیدمظلومان به جوانمردان است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار تعدادی از پیشکسوتان و پهلوانان ورزش باستانی گفت: جوانمردی مهم‌ترین شاخصه ورزشکاران باستانی است و امروز به روح جوان‌مردی بسیار احتیاج داریم و هر مظلوم و گرسنه‌ای در عالم چشم امیدش به جوان‌مردان است.

جوان‌مردی ویژگی بارز جامه باستانی کار است/ چشم امیدمظلومان به جوانمردان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار تعدادی از پیشکسوتان و پهلوانان ورزش باستانی که به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی برگزار شد، اظهار کرد: شما عزیزان شاگردان مکتب افکار و اندیشه‌های امیرالمؤمنین(ع) هستید و همه ما به هر میزانی که ظرفیت داریم از اقیانوس معارف امام علی(ع) بهره‌مند می‌شویم.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف امیرالمؤمنین این بوده که دروغ و ظلم در جایی دیده نشود و مظلومیت در مظلومیت باقی نماند و ظالم افسارگسیخته نشود و زمینه‌ای فراهم آید که همه با معرفت خداوند زندگی کنند و خداوند را بندگی کرده و آزاده و حر باشند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: امام علی(ع) تلاش می‌کردند تا جامعه قرآنی باشد و یتیمان به جای آنکه مورد ترحم قرار گیرند، اکرام شوند و اگر یک یهودی نیز در جامعه اسلامی زندگی می‌کند، در احترام و امنیت کامل باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه ویژگی بارز جامه باستانی کار، روح جوانمردی است، عنوان کرد: طیب رضایی یکی از جوانمردانی بود که حاضر نشد در قبال پیشنهادات مالی شاه، دست از حمایت امام خمینی(ره) بردارد و تا پای جان از انقلاب حمایت کرد و این مهم در قاموس دین همان جوانمردی است.

وی ابراز کرد: جوانمردی مهمترین شاخصه ورزشکاران باستانی است و امروز به روح جوانمردی بسیار احتیاج داریم و هر مظلوم و گرسنه‌ای در عالم چشم امیدش به جوانمردان است و می‌باید تلاش کنیم روح جوانمردی بیش از پیش در جامعه نشر پیدا کند.

آیت‌الله عابدینی افزود: کسانی که هر پولی را می‌خورند، هر حرفی را می‌زنند و پای هر قراردادی را امضا می‌کنند، بوی جوانمردی را احساس نکرده‌اند اما کسانی که هر کجا هستند حق می‌گویند و دشمن ستمگران و یاور مظلومان هستند، جوانمرد محسوب می‌شوند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مهربانی و عدالت یکی از درهای ورودی به اسلام است و یکی از درهای پرترافیک ورود به اسلام، جوانمردی است و آدم‌هایی که این روحیه را از مسلمانان می‌بینند، به اسلام گرایش می‌یابند و این مهم از ویژگی‌های باستانی‌ کاران محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: خدا در خصوص پیامبر(ص) فرموده که اخلاق تو بسیار بزرگ است و ایشان استاد امیرالمؤمنین است و همه شما عزیزان شاگردان رسول اکرم(ص) و امام علی(ع) هستید و به همین خاطر روح جوانمردی در شما عزیزان دیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: سردار سلیمانی‌ها همه جانبه الگوی خود را امیرالمؤمنین قرار دادند و اینها راه را برای ما روشن کرده است که چگونه عمل کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول