اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تشریح جزئیات وقف 50 میلیارد تومانی در شهرستان نور

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور جزئیات وقف مجتمع تجاری عروس دریا به ارزش 50 میلیارد تومان را تشریح کرد.

تشریح جزئیات وقف 50 میلیارد تومانی در شهرستان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام عیسی توپاحیدری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین وقف جدید در سال جاری در شهرستان نور مربوط به واقف خیراندیش حاج محمد چراغی است.

وی با اشاره به اینکه این واقف خیراندیش سال 1396 دو دانگ از یک مجتمع تجاری را وقف کرده بود، افزود: در روزهای گذشته چهار دانگ دیگر مشاع عرصه و عیان  این مجتمع تجاری شامل واحدهای تجاری، رستوران، تالار و پارکینگ در پنج طبقه به ارزش 50 میلیارد تومان به نیت کمک به ایتام، ترویج فرهنک قرآنی، امور فرهنگی، کمک به نیازمندان و مستمندان و هزینه مؤسسه خیریه بچه‌های آسمان در شهرستان نور وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور خاطرنشان کرد: واقف خیراندیش برای این موقوفه متولی در نظر گرفته و عواید آن توسط متولی و بر اساس نیت واقف هزینه خواهد شد.

توپاحیدری ضمن تشکر و قدردانی از واقف خیراندیش حاج محمدعلی چراغی تصریح کرد: قرار است مراسم افتتاحیه این مجتمع با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار است یک ساختمان 750 متری خانه ایتام به نام بچه‌های آسمان توسط این خیرنیک‌اندیش به نیت کمک به نیازمندان و مستمندان و هزینه‌های موسسه خیریه بچه‌های آسمان وقف شود و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا این مراسم با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شود.

توپاحیدری با بیان اینکه وقف صدقه جاریه است ، از خیران و افراد ثروتمند خواست، نیازهای روز جامعه را بسنجند و اموال خود را در این مورد وقف کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور اظهار کرد: یکی از فلسفه‌های ایجاد وقف و موقوفات رفع نیازهای جامعه است، در واقع تا در جامعه یا در هر بخشی نیازی دیده می‌شود، برای رفع آن نیاز وقف می آید.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از خصوصیات انسان مؤمن تخصیص دادن قسمتی از مالش برای نیازمندان است، گفت: یکی از بهترین نوع تخصیص مال، وقف است که انسان قسمتی از مالش را در جهت رفع مشکل اجتماع و نیازمندان وقف می‌کند که دائماً صرف آن شود.

توپاحیدری از 6 وقف به نیت ترویج فرهنگ قرآنی، علمی و آموزشی، کمک به نیازمندان و ایتام و مسائل روز جامعه در سال گذشته در شهرستان نور خبر داد.

انتهای پیام/86031/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول