اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رسانه مهدوی: روحیه تعاون از شرط‌های زمینه‌سازی ظهور

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر لزوم روحیه ولایی توسط مردم گفت: فرد منتظر باید تا جایی که می‌تواند حقیقت نماز را در جامعه پیاده‌سازی، گناهان را در جامعه کمتر و امام زمان را برای مردم بهتر معرفی کند.

رسانه مهدوی: روحیه تعاون از شرط‌های زمینه‌سازی ظهور

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه توجه به مهدویت باعث رشد معنوی در جامعه می‌شود، اظهار کرد: توجه به مهدویت یکی از مهم‌ترین وظایف منتظران ظهور امام زمان (عج) است لذا باید افراد منتظر، آگاهی خود نسبت به مهدویت را افزایش دهند.

وی مهم‌ترین وظیفه منتظران در عصر غیبت را خودسازی دانست و گفت: منتظران حضرت مهدی (عج) در عصر غیبت دو وظیفه بسیار مهم یعنی خودسازی و دگرسازی دارند که عمل کردن به هرکدام از آنان بسیار مهم و ارزشمند است

استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه خودسازی انسان نقش مهمی در شناخت امام زمان در عصر غیبت دارد، تصریح کرد: انسان تا خود را نساخته و درونش را از گناه، پاک‌سازی نکند هیچ‌گاه آماده پذیرایی از موعود نبوده و نمی‌تواند خود را برای دوران سخت ظهور آماده کند لذا اگر انسان به همین موارد عمل کند یک منتظر واقعی می‌شود.

رنجبر یکی از مهم‌ترین وجهه تمایز اسلام و با دیگر دین‌ها را جامعیت آن برشمرد و افزود: مهم‌تر از خودسازی دگرسازی انسان و روحیه تعاون است زیرا دین اسلام یک دین جامع بوده و در آن علاوه بر بعد فردی به بعد اجتماعی هم تأکید شده است لذا منتظران باید نسبت به آماده‌سازی جامعه برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) کمک کنند.

وی با تأکید بر لزوم مردم به داشتن جامعه‌ای ولایی بیان کرد: فرد منتظر باید تا جایی که می‌تواند حقیقت نماز را در جامعه پیاده‌سازی، گناهان را در جامعه کمتر و امام زمان را برای مردم بهتر معرفی کند زیرا انجام این کار سبب می‌شود تا مردم درراه امام زمان حرکت کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول