اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خرید و تجهیز وسایل مهار آتش برای روستاهای پر خطر زنجان

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان از خرید و تجهیز وسایل مهار آتش برای روستاهای پر خطر توسط اداره کل امور روستایی خبر داد.

خرید و تجهیز وسایل مهار آتش برای روستاهای پر خطر زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، صفی‌الله کرامتی عصر امروز در شورای مدیریت بحران استان زنجان از مدیران شهرستان خواست با مطالعه قانون جدید نسبت به وظایف و اختیارات خود کاملا آشنا باشند، اظهار کرد: در قانون جدید ظرفیت خوبی برای دستگاه‌ها باز شده و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانی مجازند در چارچوب اعتبارات و از منابع داخلی با تایید وزیر کشور در سطح ملی و با تایید استانداران در سطح استان اقدام کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان عمده‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه ستاد بحران استان و شهرستان را در مرحله نخست کاهش خسارات جانی و در مرحله بعد کاهش خسارات مالی و اقتصادی شهروندان اعلام کرد و افزود: در سال‌های نه چندان دور بیشترین آمار آتش‌سوزی استان مربوط به شهرستان زنجان بود ولی سال گذشته کمترین آتش سوزی را در شهرستان زنجان شاهد بودیم.

وی از خرید و تجهیز وسایل مهار آتش برای روستاهای پر خطر توسط اداره کل امور روستایی خبر داد و گفت: دهیاران به عنوان مدیر پیشگیری از حریق در روستاها هستند و به زودی احکام آنها صادر خواهد شد.

کرامتی با اشاره به اینکه ساختمان مدیریت بحران استان از استانداری به ساختمان قدیم مدیریت دولتی واقع در ابتدای کوی فرهنگ نبش میدان مدیریت انتقال یافته و شماره تلفن 33530004 و شماره فکس 33532030 در خدمت همشهریان است، ادامه داد: شهروندان می‌توانند گزارش هرگونه آتش‌سوزی در مراتع، جنگل‌ها یا زمین‌های کشاورزی را با شماره تلفن 1504 اطلاع دهند.

فرماندار زنجان نیز در جلسه مدیریت بحران شهرستان با بیان اینکه مدیران باید تسلط کامل به مناطق و مراتع برای دسترسی راحت به محل را داشته باشند، اظهار کرد: همه مسؤولان نسبت به وظایف خود تکلیف دارند و مکلف به مدیریت امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی خود در زمان وقوع حادثه هستند.

رضا عسگری در ادامه تصریح کرد: نقطه قوت قانون جدید مدیریت بحران این است که تکالیف و وظایف به صورت کامل برای همه دستگاه‌ها مشخص شده است.

وی پاسخ موثر به خطر را نیازمند برنامه‌ریزی قبلی و اقدامات اثر گذار دانست و گفت: منابع طبیعی برای هر دهستان باید برنامه‌ریزی لازم از قبیل سازماندهی نیروی انسانی، شناسایی ماشین‌آلات و ابزار لازم در محل را انجام و با تهیه نقشه خطرپذیری و دسترسی به مراتع، زمان مهار آتش سوزی را به حداقل برساند.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه اداره راه و شهرداری ملزم به پاکسازی حریم راه‌ها و پارک‌های داخل شهر و همچنین کنترل پارک‌های غرب و شرق زنجان شدند، افزود: تخصیص اعتبارات لازم در سطح ملی برای حفاظت از مراتع و جنگل‌ها در نظر گرفته شده است تا دستگاه‌های متولی نسبت به تامین ماشین‌آلات و دستگاه‌های آتش‌کوب اقدام کنند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول