اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کمک بلاعوض دولت برای اجرای آبیاری نوین

فرماندار گلپایگان گفت: دولت در اجرای طرح سیستم آبیاری نوین به کشاورزان 85 درصد کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

کمک بلاعوض دولت برای اجرای آبیاری نوین

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین یارمحمدیان در نشستی با خبرنگاران با تأکید بر اینکه فضای مدیریتی باید شیشه‌ای باشد، اظهار کرد: در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و به لحاظ بودجه‌ای نیز در انقباظ کامل هستیم و کمبود بودجه در دستگاه‌ها را با کار و تلاش زیاد باید جبران کرد.

فرماندار گلپایگان در رابطه با گرانی مسکن و زمین در گلپایگان گفت: اکنون قیمت زمین و مسکن در شهرستان گلپایگان افزایش یافته است و راه و شهرسازی طبق ضوابط زمین‌ در اختیار انبوه‌سازان برای ساخت مسکن قرار دهد تا  قیمت زمین و مسکن در شهرستان تعدیل پیدا کند.

یارمحمدیان افزود: در شهرستان گلپایگان به دلیل اینکه تقاضا افزایش تقاضا برای خرید زمین و مسکن نواسانی به وجود آمده است و یکی از دغدغه‌های ما کنترل قیمت‌هاست، البته مشاورین املاک در شهرستان از افزایش قیمت زمین و مسکن جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان گلپایگانی کشت محصول گندم و دانه‌های روغنی و داروهای گیاهی را جایگزین کشت تنباکو کنند چون هم مقرون به صرفه است و به آب کمتری نیاز دارد.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه اکنون 200 هکتار از اراضی زراعی شهرستان زیر کشت گل‌محمدی است و با افزایش کشت این گیاه در دراز مدت به یک هزار هکتار خواهد رسید، متذکر شد: دولت در اجرای طرح سیستم آبیاری نوین به کشاورزان 85 درصد کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

یارمحمدیان با بیان اینکه به زودی 11 پروژه در روستاهای فاقد دهیاری شهرستان گلپایگان اجرا می‌شود، گفت: گاوداری سه هزار رأس دام در حال احداث است و مجوز گاوداری پنج هزار رأس دام نیز صادر شده است، همچنین گلخانه 20 هکتاری از سوی بخش خصوصی احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: با افزایش بودجه راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان تمام راه‌های ورودی‌ شهرستان نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده است.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه با صدور مجوز معدن در حریم و محدوده شهر مخالف هستیم و به استان اطلاع دادیم که در صدور مجوز معدن از فرمانداری شهرستان گلپایگان استعلام بگیرد.

ضریب نفوذ تلفن ثابت 8.50 است

در ادامه مهدی یوسفی رئیس مخابرات گلپایگان اظهار داشت: در شهرستان گلپایگان 45 هزار و 800 تلفن ثابت است که با توجه به جمعیت حدود 90 هزار نفری شهرستان ضریب نفوذ 8.50 است.

وی گفت: 32 سایت تلفن همراه در شهرستان وجود دارد که 26 سایت به تکنولوژی نسل چهار و چهار و نیم ، چهار سایت دارای تکنولوژی نسل سه  و دو سایت دیگر که جاده‌ای است از تکنولوژی نسل دو برخوردار هستند همچنین اگر بتوانیم برای سه سایت دیگر زمین تملک کنیم اندازی می‌شوند.

رئیس مخابرات شهرستان گلپایگان بیان داشت: مدت انتظار نصب تلفن ثابت در شهرستان حدود پنج  روز و راه اندازی   حدود 24 ساعت است.

کشت تنباکو 400 درصد افزایش یافته است

در ادامه علی اکبر خرسندی رئیس اداره دخانیات گلپایگان با بیان اینکه کار دخانیات در گلپایگان خدماتی است و هر ساله با کشاورزان تنباکوکارعقد قرارداد می‌شود، اظهار داشت: در چند سال اخیر کشاورزان از کشت تنباکو استقبال خوبی داشتند و خرید تنباکو بیش از 400 درصد افزایش داشت.

وی تصریح کرد: اکنون در حال عقد قرارداد با کشاورزان برای خرید تنباکو از آن‌ها هستیم، چند سالی است که معدوم سازی و مبارزه با کالای قاچاق از شرکت دخانیات سلب و به سازمان صمت واگذار شده است.

رئیس اداره دخانیات گلپایگان در رابطه با طلب کشاورزان تنباکوکار گفت: تقریبأ 15 درصد دیگر بدهی داریم که امیدواریم تا دهم تیرماه مابقی بدهی تصفیه شود.

خردسندی با بیان اینکه با مجهز شدن به سیستم آبیاری نوین پنج درصد کشت تنباکو توسعه یافته است، گفت: کشت تنباکو در اراضی بستگی به این دارد که الگوی کشت از سوی جهاد کشاورزی و سایر متولیان امر تعریف شود، براساس درخواست و مراجعه کشاورزان و اینکه محدودیتی در کشت تنباکو نیست قرارداد می‌بندیم، البته برخی به صورت خودسرانه می‌فروشند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ک۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول