اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

باید محصولات آب‌بر را وارد کنیم/ وزارت نیرو به دنبال توسعه مزارع خورشیدی باشد

نماینده مردم کاشان با بیان اینکه باید در واردات به آب مجازی دقت کنیم گفت: باید محصولاتی که آب‌بر هستند از خارج وارد کنیم.

باید محصولات آب‌بر  را وارد کنیم/ وزارت نیرو به دنبال توسعه مزارع خورشیدی باشد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی (چهارشنبه 21 خرداد 99)،در جلسه علنی و بعد از گزارش اردکانیان وزیر نیرو به پارلمان اظهار داشت: آب امروز مسأله‌ جهانی است که تبدیل به بحران برای عموم کشورها شده و حتی کشورهایی که دارای سرانه آب بیشتری هستند هم در این باره دقت فراوانی دارند.

وی با بیان اینکه امروز رشته‌های جدید در حوزه‌ آب مانند هیدروپولتیک ایجاد شده افزود: آب امروز عامل صلح و جنگ است و مدیریت مصرف آب از اقدامات حیاتی محسوب می‌شود.

نماینده مردم کاشان تصریح کرد: سرانه مصرف آب روزانه مردم ایران از متوسط جهانی بیشتر است که باید آن را به 150 لیتر در روز کاهش دهیم.ضمن اینکه تأمین آب شرب برای شهرهای کوچک و روستاها هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: سیل‌های اخیر نشان داد که باید نهضت سدسازی را انجام دهیم ولی در دنیا فعالیت‌های آبخیزداری به جای این کار ترویج پیدا کرده که ما هم باید در این باره گام برداریم.

وی افزود: در حوزه آب ژرف و کاربرد فناوری‌های علوم جدید در جو مثل یونیزاسیون باید اقداماتی از سوی وزارت نیرو صورت گیرد. 

نماینده مردم کاشان با بیان اینکه باید در واردات به آب مجازی دقت کنیم، از دولت خواست: محصولاتی که آب‌بر هست از خارج وارد کنند.

ساداتی‌نژاد گفت: کسب و کارهای دانش‌بنیان در حوزه آب و مدیریت یکپارچه آب هم از دیگر موضوعاتی است که وزارت نیرو باید به آن توجه کند.

وی در پایان از دولت خواست: به مزارع خورشیدی و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی اهمیت بیشتری دهد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول