اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

روستاهای «سندرک» محروم از «رسانه ملی»

بخش‌ سندرک به‌دلیل نقاط پست جغرافیایی و نقاط صعب‌العبور از فاقد گیرنده تلویزیونی است و مردم این منطقه از رسانه ملی محرومند.

روستاهای «سندرک» محروم از «رسانه ملی»

به گزارش خبرگزاری فارس از سندرک، بخش‌ سندرک به‌دلیل نقاط پست جغرافیایی و نقاط صعب‌العبور از فاقد گیرنده تلویزیونی است و مردم این منطقه از رسانه ملی محرومند.

یکی از مشکلات روستاهای سندرک، پستی و بلندی بیش از حد این منطقه است که نیاز است برای روستاهایی که در سطح پائین‌تری قرار دارند تمهیداتی اندیشیده شود.

روستای بزرگ «گرو» با جمعیتی بالغ بر۴۰۰۰ نفر با فاصله ۱۵کیلومتری مرکز بخش سندرک قرار دارد و این در حالی است که مرکز بخش سندرک ۱۸۰متر بالاتر از سطح دریاست که این سطح نیز در یکی از روستاهای‌ «گرو» مانند «مازاویی» به ۵۰متر از سطح آب‌های آزاد می‌رسد.

منطقه کوهستانی «کوه تحتان»، «۱۴روستا» و دهستان «درپهن» دچار مشکل دریافت سیگنال‌های دیجیتال هستند.

اکثر ساکنین این مناطق به‌علت نداشتن تصاویر رسانه‌ ملی اقدام به تهیه تجهیزات ماهواره‌ای کرده‌اند که به‌ نوبه خود تبعات جبران‌ناپذیری را به نسل نوجوان و جوان منطقه تحمیل می‌کند.

مطالبه‌ مردم این مناطق از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایجاد ایستگا ه‌های تقویت صداوسیماست.

به گزارش فارس، شهر سندرک مرکز بخش سندرک شهرستان میناب در استان هرمزگان است. سندرک از سال ۱۳۸۸ خورشیدی به شهر ارتقاء یافت. شهر سندرک در شرق شهرستان میناب قرار گرفته‌ است و از لحاظ تقسیمات کشوری در حوزه شهرستان میناب قرار دارد که از شمال به منطقه هشتبندی از جنوب به شهرستان جاسک از شرق به شهرستان بشاگرد و از غرب به شهرستان میناب منتهی می‌گردد.

بخش سندرک از قطب‌های اصلی کشاورزی و وجود منابع معدنی استان هرمزگان می‌باشد. سندرک دارای دهستان‌های «بُن‌دَر»، «دَرپَهن» و «مرکزی» و «پوم» است.

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول