اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

اگر سه چیز در انسان نبود، ادعای خدایی می‌کرد+فیلم

حجت‌الاسلام عالی گفت: امام صادق(ع) می‌فرماید: «اگر سه چیز در فرزند آدم نبود، هرگز در مقابل چیزی سر فرود نمی‌‏آورد؛ بیمارى، مرگ و فقر و همه این‌ها در انسان هست.» اگر این سه در زندگی انسان نبود، خدا را بنده نبود و ادعای خدایی می‌کرد.

اگر سه چیز در انسان نبود، ادعای خدایی می‌کرد+فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مسعود عالی، سخنران مذهبی طی سخنرانی در مسجد الزهرا (س) واقع در خیابان عراقی تهران با موضوع «عوامل ایجاد امید و رضایت‌مندی در زندگی» با بیان اینکه بلا و سختی‌ها در زندگی دارای حکمت‌هایی است که اگر انسان درک کند می‌فهمد از بزرگترین نعمت‌ها هستند، اظهارداشت: امام صادق (ع) می‌فرماید: «لَوْ لَا ثَلَاثَةٌ فِی ابْنِ آدَمَ مَا طَأْطَأَ رَأْسَهُ شَیْ‏ءٌ الْمَرَضُ وَ الْمَوْتُ وَ الْفَقْرُ وَ کُلُّهُنَّ فِیهِ وَ إِنَّهُ لَمَعَهُنَّ لَوَثَّابٌ؛ اگر سه چیز در فرزند آدم نبود، هرگز درمقابل چیزی سر فرود نمی‌‏آورد، بیمارى، مرگ و فقر و همه این‌ها در انسان هست ولى با همه این‌ها او متجاوز است.» فقر موجب زانو زدن آدم می‌شود، درد، آه و مریضی انسان را به التماس وا می‌دارد و دیگری مرگ است که انسان چاره‌ای از آن ندارد.

وی افزود: اگر این سه چیز در زندگی انسان نبود و همگی در رفاه و راحتی و بدون مرگ همه جاودانه بودند، آن‌گاه خدا را بنده نبودند و ادعای خدایی می‌کرد.

عالی گفت: از امام کاظم (ع) سوال شد: چرا خداوند انسان را از عالم بالا که هیچ نقصی هم نداشت پایین آورد و ایشان فرمودند: «اگر انسان‌ها در همان بالا که بهشت بدون رنج بود، می‌ماندند، نقص‌ها و ضعف‌های خود را نمی‌دیدند و ادعای خدایی می‌کردند. به این عالم آمدند تا نیاز خود را بشناسند و بدانند باید التماس کنند تا در برابر خدا زانو بزنند و چیزی به دست آورند.»

این سخنران مذهبی ادامه داد: خدا به زانو زدن ما احتیاجی ندارد؛ بلکه در این صورت چیزی نصیب ما خواهد شد اما لازمه این زانو زدن ابتلا به آن بلاها و گرفتاری‌هاست.

فیلم این سخنرانی را اینجا ببینید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول