اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

معاینات پزشکی اولیه برای متقاضیان بیمه حرف و مشاغل آزاد، معاف شد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در راستای روان‌سازی امور توسط تامین اجتماعی، معاینات پزشکی اولیه برای متقاضیان بیمه حرف و مشاغل آزاد، معاف شد.

معاینات پزشکی اولیه برای متقاضیان بیمه حرف و مشاغل آزاد، معاف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان استان زنجان علی محمدی از معافیت معاینات پزشکی اولیه برای متقاضیان بیمه حرف و مشاغل آزاد خبر داد.

علی محمدی با بیان اینکه ارتقای رضایتمندی بیمه شدگان این سازمان سرلوحه امور سازمان است، گفت: تحقق برنامه‌های عملیاتی سازمان مبنی­ بر تسهیل و روان سازی امور، تسریع در فرآیند تعمیم و گسترش پوشش بیمه­‌ای به آحاد افراد جامعه، ارتقای سطح رضایتمندی متقاضیان و بیمه شدگان و در راستای کاهش هزینه‌ها، از برنامه‌های مهم و راهبردی این سازمان مردمی است.

وی در خصوص همه متقاضیان بیمه با ماهیت اختیاری که بیمه مورد درخواست آنان جنبه غیر اجباری دارد، اظهار داشت: این بیمه (شامل: بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، ادامه بیمه به ­طور اختیاری، بیمه­ ایرانیان خارج از کشور، بیمه‌­های توافقی، کارفرمایان صنفی، کارگران ساختمانی، رانندگان، خادمین ثابت مساجد، قالی­بافان و شاغلان صنایع دستی شناسه­‌دار و ...) را می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان دو شرط اساسی را برای معافیت از معاینات پزشکی برای این قبیل بیمه شدگان ضروری و لازم الاجرا دانست و افزود: این قبیل بیمه شدگان می‌بایست ظرف 10 سال قبل از تاریخ درخواست، یک سال سابقه پرداخت حق بیمه (365 روزبا نرخ کامل) داشته باشند و همچنین ظرف یک سال قبل از تاریخ درخواست، دارای 90 روز سابقه پرداخت حق بیمه (با نرخ کامل) باشند، که دارا بودن توامان هر دو شرط براساس مواد 75 و 80 قانون تامین اجتماعی، لازمه معافیت از معاینات اولیه برای این قبیل بیمه شدگان تامین اجتماعی است.

وی تاکید کرد: به عبارت دیگر چنانچه به هر دلیلی شخص بیمه پرداز با ماهیت اختیاری دچار فاصله در بیمه پردازی باشند و فاصله بیش از تعریفات فوق نباشد، نیاز به انجام آزمایشات و معاینات مجدد بیمه پردازی نمی‌باشد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول