اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اتهامات سیاستمدار لبنانی علیه حزب‌الله و تأکید بر خلع سلاح

رئیس حزب «القوات اللبنانیه» وابسته به 14 مارس ضمن اعلام اینکه سلاح فقط باید در دست ارتش لبنان باشد نه حزب‌الله، ادعا کرد، یکی از دلایل مشکلات کنونی لبنان همین مسأله است.

اتهامات سیاستمدار لبنانی علیه حزب‌الله و تأکید بر خلع سلاح

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه» در واکنش به اعتراضات اخیر، از این موضوع و رفتن لبنان به سمت آینده‌ای «نامعلوم» ابراز تأسف کرد.

و در گفت‌وگو با روزنامه مصری «الاهرام» به مسأله سلاح حزب‌الله هم پرداخت و مدعی شد: این سلاح از سال ۲۰۰۰ باید در دست ارتش لبنان می‌بود و لا غیر؛ اما ادامه یافت و یکی از دلایل اصلی وضعیت اقتصادی و معیشتی بد کنونی همین است.

جعجع که از افراد وابسته به حزب ۱۴ مارس و نزدیک به آمریکا و عربستان سعودی است، در ادامه اتهاماتی به حزب‌الله زد و گفت: شکی نیست که شرایط منطقه و تمام جهان سخت است اما این مسأله، متشنج شدن وضعیت در لبنان را توجیه نمی‌کند. مشکل آن است که قوای سیاسی بویژه حزب‌الله و گروه وزیر خارجه سابق «جبران باسیل» تصمیمات را در دست دارند، این قوای سیاسی به هیچ وجه شایسته نیستند.

وی سپس ادعا کرد: حزب‌الله در حد خودش و از نظر نمایندگانش در پارلمان و حجم سیاسی، در اقلیت است. در پارلمان فعلی 13 نماینده از 128 نماینده را به خود اختصاص داده است، پس حزب‌الله برای بقا و اجرای پروژه‌اش نیازمند یک لیست طولانی از متحدان در خاورمیانه است که بارزترین آنها جبران باسیل می‌باشد... قدرت باسیل از جانب حزب‌الله و «میشل عون» رئیس‌جمهور است... .

جعجع گفت: اگر حزب‌الله، دیدگاه خود درباره دولت لبنان را تغییر دهد امکان تغییر مثبت در روابط با این جنبش وجود دارد.

شنبه هفته جاری ، تظاهراتی برای خلع سلاح حزب‌الله در لبنان برگزار شد و این تظاهرات با تنش‌هایی نیز همراه بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول