اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: وزارت خارجه آمریکا هماهنگ‌کننده فعالیت‌های مخرب علیه مسکو است

دبیر شورای امنیت روسیه امروز در مصاحبه‌ای، وزارت خارجه آمریکا را هماهنگ کننده فعالیت‌های مخرب علیه کشور خود دانست.

روسیه: وزارت خارجه آمریکا هماهنگ‌کننده فعالیت‌های مخرب علیه مسکو است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکولای پاتروشف»، دبیر شورای امنیت روسیه، امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با روزنامه «آرگیومنتی آی فکتی» در مورد روش‌هایی که غرب برای بی‌ثبات کردن موقعیت سیاسی-اجتماعی روسیه به کار می‌گیرد صحبت کرد. 

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، پاتروشف در این مصاحبه عنوان کرد وزارت خارجه آمریکا یکی از هماهنگ‌کنندگان فعالیت‌های مخربی است که غرب در رابطه با روسیه اجرا می‌کند. 

وی در این مصاحبه گفت: «هماهنگ‌کننده فعالیت‌های مخرب در روسیه، وزارت خارجه آمریکا، نمایندگی ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی، شورای روابط خارجی آمریکا، نهاد‌های غیردولتی پیشرو در این کشور مانند مؤسسه دموکراتیک ملی برای امور بین‌المللی، مؤسسه بین‌المللی جمهوری‌خواهان، موقوفه ملی برای دموکراسی، اندیشکده روسیه مدرن، بنیاد جامعه باز یا بنیاد سوروس و بسیاری دیگر هستند.» 

پاتروشف همچنین گفت که تعدادی از سازمان‌های غیر‌دولتی و بین‌المللی مستقر در آمریکا و اروپای غربی نیز به طور گسترده‌ای برای کار در روسیه توسط آمریکایی‌ها و شرکای ناتو به کار گرفته می‌شوند.

بر اساس گفته پاتروشف، سازمان‌های غیر‌دولتی که در فعالیت‌های سیاسی در روسیه فعالیت داشته‌اند به طور رسمی در سال‌های 2015 تا 2019 از اسپانسر‌های غربی 4 میلیارد روبل (58.3 میلیون دلار) پول دریافت کرده‌اند.  

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت که شورای او اطلاعاتی داشته که نشان می‌دهند غرب تلاش‌های خود را برای بی‌ثبات‌سازی موقعیت در روسیه قبل از رأی‌گیری آتی در مورد اصلاحات در قانون اساسی این کشور افزایش داده است. 

پاتروشف گفت: «غرب به طور فعال از اینترنت و خروجی‌ رسانه‌هایی که تحت کنترل خود دارد استفاده می‌کند تا رهبری روسیه را بی‌اعتبار کند.» 

وی افزود: «غرب همچنین در انتخابات روسیه در سطح فدرال و منطقه‌ای دخالت کرده است.»  

پاتروشف گفت هرگونه اعتراض به غرب، می‌تواند به بهانه‌ای برای اجرای فرآیند‌های مخرب در کشور‌هایی تبدیل شود که رهبران آنها مورد تأیید غرب نیستند. گسترش تظاهرات صلح‌آمیز، مرگ یک معترض یا ادعای تقلب در انتخابات از جمله این موارد هستند. 

دبیر شورای امنیت روسیه گفت برای مقابله با تلاش‌های غرب برای سازماندهی «انقلاب رنگی» در روسیه، لازم است حمایت دولت این کشور از سازمان‌های غیردولتی با محوریت اجتماعی افزایش یابد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول