اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مسببان قطع ماهواره‌ای شبکه‌های ایرانی پاسخگو باشند/ نمی‌گذاریم دعواهای جناحی به رسانه‌های مقاومت ضربه بزند

مسئول بسیج دانشگاه صدا و سیما با اشاره به قطع ماهواره‌ای دو شبکه برون‌مرزی رسانه ملی به دلیل عدم پرداخت بدهی آن از سوی دولت، گفت: کسانی که با مقدم دانستن بحث‌های جناحی در تخصیص بودجه کوتاهی کرده‌اند، باید پاسخگو باشند.

مسببان قطع ماهواره‌ای شبکه‌های ایرانی پاسخگو باشند/ نمی‌گذاریم دعواهای جناحی به رسانه‌های مقاومت ضربه بزند

سجاد فخرایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به قطع ماهواره‌ای دو شبکه برون‌مرزی رسانه ملی به دلیل تراکم بدهی‌ها و عدم پرداخت آن از سوی دولت، گفت: مسببان این وضعیت مایه آبروریزی فرهنگی هستند. همه کسانی که با مقدم دانستن بحث های جناحی و دعواهای داخلی، در تخصیص و تزریق به موقع و کافی بودجه ارزی صدا و سیما کوتاهی کرده اند، باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه پرچم جهاد و مقاومت رسانه‌ای در منطقه و جهان اسلام اکنون به دست رسانه‌های برون‌مرزی جمهوری اسلامی ایران بوده و باید با قدرت و قوت حفظ شود، افزود: شبکه‌های برون‌مرزی ما پیشانی و آبروی رسانه ای نظام و انقلابند. پیشانی و آبروی رسانه ای نظام و انقلاب محل قصور و کوتاهی افراد ناآگاه به اهمیت استراتژیک رسانه های بین المللی برای ایران و خط مقاومت نیست.

فخرایی افزود: قابل پذیرش نیست که بعد از آن که شبکه الکوثر به دلیل معوقات ارزی اجاره ماهواره از یوتل ست قطع شد، هیچ اقدامی صورت نگرفت تا کانال اردوی شبکه سحر را هم در پاک ست از دست دادیم و بدتر این که متاسفانه امروز هم مطلع شدیم رادیو دری اداره کل شبه قاره و شرق آسیای معاونت برون‌مرزی صداوسیما هم که از سال 1359 تا به حال صدای ایران را به گوش مردم مظلوم افغانستان می رساند، قطع شده است. علاوه بر اینها شبکه آی فیلم انگلیسی هم در مخاطره قطع از پاک ست قرار دارد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: جای تعجب است که دست اندرکاران تخصیص و تزریق بودجه ارزی رسانه ملی، در این مدت نه تنها اقدامی برای خارج کردن صدا و سیما از این تنگنا نکرده اند بلکه یک خاکریز دیگر فرهنگی و دیپلماسی رسانه ای ما را هم تسلیم دشمن کردند.

فخرایی با خطاب قرار دادن اقشار بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور تصریح کرد: در این شرایط خاص که جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن همه ابعاد حیات داخلی و بین المللی ایران اسلامی را نشانه گرفته، روحیه مطالبه گر دانشجویان بسیجی و آزاده می‌طلبد با تمام تلاش و توان موجود به میدان آمده و صدای اعتراض خود را نسبت به ادامه این روند بلند کنند و نگذارند جناح بازی های مخرب، دامن رسانه های بین المللی ایران را بگیرد.

وی در پایان گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما به طور جدی پیگیر اصلاح سریع این فرآیند است و وظیفه مسئولان و مسببان قطع شبکه های برون‌مرزی صدا و سیما می‌داند یا بلافاصله نسبت به رفع مشکل اقدام کرده یا جوابگوی اقدامات خود در پیشگاه دلسوزان انقلاب و نظام باشند، هر چند آسیبی که از ناحیه ایشان به جبهه رسانه ای ایران و مقاومت وارد شده، جبران ناپذیر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول