اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

وزارت نیرو فکری به حال بی‌آبی استان‌های جنوبی کند/ مردم در روستاها گرفتارند

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان گفت: وزارت نیرو فکری اساسی و فوری برای رفع مشکلات آب مردم مناطق روستایی استان هرمزگان کند.

وزارت نیرو فکری به حال بی‌آبی استان‌های جنوبی کند/ مردم در روستاها گرفتارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد جباری صبح امروز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر نیرو و ارائه گزارشی از سوی او در خصوص اجرای پروژه‌های آب و برق در کشور برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات بی‌آبی بخصوص در مناطق روستایی استان‌های جنوبی بیداد می‌کند و مردم برخی از روستاها شاید هفته‌ای چند ساعت دسترسی به آن داشته باشند.

وی با بیان این که تخصیص اعتبارات فوری و ضربتی برای این مناطق با توجه به در پیش بودن تابستانی گرم و سوزان، مهم‌ترین نیاز مردم است تا بتوانند از مواهب افزایش چشمگیر بارش‌ها در یک سال اخیر بهره‌مند شوند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس به وضعیت کم‌آبی جزایر اشاره و مردم ساکن در این جزایر را در مضیقه عنوان کرد و گفت: ما در کنار دریا، تشنه‌ایم و سال‌ها است که فریاد بی‌آبی این مناطق را سر می‌دهیم اما فکری اساسی باید به حال این مردم شود.

جباری همچنین به مشکلات برق در هرمزگان اشاره و از صدور قبض‌های با قیمت بالا برای مردم انتقاد و بیان کرد: یکی از انتظارات ما این است که وزارت نیرو در زمینه تأمین وسایل سرمایشی جدید با مصرف پایین سرمایه‌گذاری کند تا بتوانیم هزاران کولری که استان‌های جنوبی با مصرف بالا فعال هستند را با انواع کم‌مصرف آن جایگزین کنیم. از طرف دیگر قیمت کولر گازی نیز در هرمزگان بسیار بالاست و مردم توان خرید آن را ندارند.

وی اضافه کرد: به بخش آب کشاورزی هم جفا می شود و بسیاری از چاه‌های کشاورزی مردم در حال از بین رفتن است و مسئولان آنها را پلمپ می‌کنند.

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول