اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

کم‌رنگ شدن حضور نمکی در جلسات دولت/ وزیر بهداشت رفتنی می‌شود؟

سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی علیرغم حضور مستمر در جلسات هیات دولت در مدت تصدی مسئولیت؛ در دو جلسه اخیر اعضای کابینه و ستاد ملی مبارزه با کرونا حضور کم‌رنگی داشته است.

کم‌رنگ شدن حضور نمکی در جلسات دولت/ وزیر بهداشت رفتنی می‌شود؟

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی علی رغم حضور مستمر در جلسات هیات دولت در سال‌های اخیر، در دو جلسه اخیر اعضای کابینه و ستاد ملی مبارزه با کرونا نقش و حضور کم‌رنگی داشته است. همچنین تصاویر نشان می‌دهد سکاندار بهداشت کشور در دو جلسه اخیر هیات دولت هم حاضر نبوده است.

 


 

این موضوع در حالی اتفاق افتاد که در روزهای گذشته اخباری از استعفای اجباری و یا اختلاف بین نمکی و روحانی منتشر شد. هر چند وزرات بهداشت طی بیانیه‌ای اظهارات نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی را که بیان کرده بود، «رئیس دفتر رئیس‌جمهور، سعید نمکی را تهدید کرده که در صورتی که با دولت هماهنگ نباشد، باید استعفا کند» را تکذیب کرد اما اتفاقات اخیر تایید کننده اظهارات ابوالفضل ابوترابی است.

گفتنی است، ۱۵ فروردین‌ماه بود که سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به حسن روحانی تاکید کرد: «متأسفانه ناگهان اخیرا بدون اطلاع ستاد، نامه ای توسط قائم مقام محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت (سرپرست کنونی و وزارت صمت) به کلیه استانها ابلاغ شده که عملا دستور العمل اداری برای بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار تلقی می‌شود که این شیوه با نقش، مسئولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد. »

نمکی در این نامه ضمن هشدار نسبت به عواقب این دستورالعمل نوشت: قویا اعلام می کنیم هرگونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیر دولتی، فرهنگی و مذهبی که مورد تایید نباشد، شعله هایش به سرعت دامن نظام سلامت و اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

حال با گذشت قریب به ۶۰ روز از این نامه شاهد روند صعودی فوتی‌های ویروس کرونا هستیم. این اتفاق در حالی رقم می‌خورد که روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا از بازگشایی قهوه‌خانه‌‌ها به عنوان یکی از بستر‌های محتمل انتقال این ویروس خبر داد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول