اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تاکید گانتز بر لزوم حفظ توافق صلح با اردن؛ شهرک‌نشینان به طرح آمریکا قانع باشند

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با هشدار به سران شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری درباره زیاده‌طلبی برای اشغال هرچه بیشتر اراضی خصوصی فلسطینیان، گفت به آن چیزی که آمریکا به شما داده قانع باشید.

تاکید گانتز بر لزوم حفظ توافق صلح با اردن؛ شهرک‌نشینان به طرح آمریکا قانع باشند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از انتشار اخباری مبنی بر ورود «بنی گانتز» وزیر جنگ و یکی از نخست‌وزیران چرخشی کابینه جدید رژیم صهیونیستی به مذاکره مستقیم با آمریکا بر سر طرح اشغال کرانه باختری، اکنون گفته می‌شود که وی گفت‌وگوهایی را نیز با سران شهرک‌های صهیونیست‌نشین آغاز کرده است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، گانتز روز گذشته (سه‌شنبه) جلسه با سران شهرک‌های صهیونیستی در مقر ارتش واقع در کرانه باختری برگزار کرد و حاضران در این جلسه می‌گویند که او از آنها خواسته تا به طرح آمریکایی‌ها درباره اشغال قانع باشند.

بر اساس گفته‌های دو شهردار شهرک‌های صهیونیست‌نشین که در این نشست حضور داشتند، گانتز به آنها هشدار داده که موضع خود در گفت‌وگو با آمریکا بر سر مرزبندی‌های طرح «معامله قرن» را قدرتمند نپندارند و چیزی که فعلا به آنها پیشنهاد شده را قبول کنند.

پیشتر وبگاه امنیتی «دبکافایل» نزدیک به دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی گزارش داد گانتز برای پیشبرد طرح الحاق بخش‌های بزرگی از کرانه باختری، خود وارد مذاکره با مقام‌های آمریکایی شده است. (جزئیات بیشتر)

تایمزاسرائیل این اظهارات گانتز را در واکنش به مخالفت‌های چند روز اخیر سران شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری با مرزهای تعیین‌شده در معامله قرن و همچنین تعویق اجرای طرح اشغال توصیف کرد.

همچنین بر اساس بیانیه‌ای که دفتر گانتز از این نشست منتشر کرده، وی خطاب به شهرک‌نشینان بر لزوم حفظ توافق صلح با اردن تاکید کرده است.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، وی در این نشست گفت: «زمانی که گام‌های دیپلماتیک برمی‌داریم، باید توجه بسیار دقیقی به چیزی که در عرصه میدانی و اطراف ما رخ می‌دهد، داشته باشیم، برای نمونه، حفظ توافق صلح با اردن. این توافقات کمک بسیار شایانی به ثبات منطقه و امنیت ما داشته است».

روز گذشته نیز شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد آمریکا نه تنها تمایل چندانی به حمایت از طرح اعلامی نتانیاهو درباره اشغال یکجانبه کرانه باختری ندارد، بلکه حمایت خود از این طرح را منوط به حمایت گانتز از آن کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول