اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آیین رونمایی از ۲۰ آثار فاخر هنری در حوزه هنری مازندران برگزار شد

آیین رونمایی از ۲۰ اثر فاخر هنری با موضوع الهی‌نامه علامه حسن زاده آملی امروز با حضور مسؤولان استان مازندران در حوزه هنری مرکز استان برگزار شد.

آیین رونمایی از ۲۰ آثار فاخر هنری در حوزه هنری مازندران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیین رونمایی از ۲۰ اثر فاخر هنری با موضوع الهی‌نامه علامه حسن زاده آملی امروز با حضور مسؤولان استان مازندران در حوزه هنری مرکز استان برگزار شد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، در حاشیه برگزاری این مراسم، اظهار کرد: هنر در حوزه مفاخر و معارف دینی و حکمت الهی اگر به کار بگیریم شیرین‌تر است.

وی با بیان اینکه معارف اسلامی در قالب اثر هنری بسیار دارای معنویت هستند که هنرمندان ما امروز باید در این بخش هم دست به جهاد بزنند،گفت: ملت ما هنرمند و هنر پرور هستند، خط در تبار ایرانی با عظمت است.

محمدی‌لائینی خاطرنشان کرد: امروزه به خط و خوشنویسی اهمیتی داده نمی‌شود گرچه باید به خط فارسی و خط نویسی نگاه ویژه داشت، برخی از هنرها حکمت است و هنر خط هم زیباست، تلفیق چند هنر کنار هم جالب‌تر هم هست.

وی با اشاره به چند متن از الهی نامه، بیان کرد: الهی‌نامه هم هنر و هم حکمت است، هم جمله‌بندی زیبا و هم محتوایی بلند دارد، امروزه به نسل جوان باید حکمت هم بیاموزیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: زندگی ناپایدار است، سرآغاز حکمت و اولین آموزه حکمت شکر خدا است که باید در زندگی ما باید جاری باشد، تعلیم و تربیت از محیط خانواده آغاز می‌شود، نباید فراموش کنیم که امروز دنیا گرفتار شرک است.

 محمدی‌لائینی خاطرنشان کرد: مردم ما با مدیریت توانستند بحران کرونا را تا حدود زیادی مهار کنند، این مردم از پس انجام هر کار خوبی برمی‌آیند، اگر آموزه‌های حکمت را در قالب هنر عرضه کنیم خوب نتیجه می‌گیریم.  

در ادامه مهدی معصومی گرجی رئیس حوزه هنری استان مازندران یادآور شد:  امروز از  ۲۰ اثر هنری با موضوع الهی‌نامه علامه حسن‌‌زاده آملی از ۴۰ هنرمند خوشنویس و نگارگر در نمایشگاه حوزه هنری استان رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه سال‌های اخیر این برنامه هنری به‌صورت موضوعی برگزار شد، افزود: سال گذشته این برنامه با محوریت "دیدگاه شهید مرتضی آوینی درباره هنر" برگزار شده است.

 معصومی‌گرجی گفت: با توجه به شیوع کرونا و تأکید مراجع ذی‎صلاح مبنی بر عدم برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری که موجب تجمع مردمی می‌شود، آثار رونمایی شده از هنرمندان از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهند شد.

به گزارش فارس: در پابان این مراسم از ۴۰ هنرمند خالق این ۲۰ اثر فاخر هنری تجلیل شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول